نشست خبری جشنواره منطقه ای مد و لباس دراداره کل ارشاد اسلامی بوشهربرگزار شد

بوشهر ( پانا ) نشست خبری در خصوص سومین جشنواره منطقه ای مد و لباس ایرانی و اسلامی خلیج فارس با حضور معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر دانشکده دخترانه الزهرا و خبرنگاران در دفتر مدیر کل ارشاد برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۱۹۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
نشست خبری  جشنواره منطقه ای مد و لباس دراداره کل ارشاد اسلامی  بوشهربرگزار شد

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی استان بوشهر در نشست خبری گفت: این جشنواره در راستای حمایت از تولید کالای ایرانی، ساماندهی مد و لباس عفاف و حجاب، حمایت از تولیدکنندگان ایرانی و اسلامی و فرآیند کارآفرینی و اشتغال برنامه ریزی شده است.

آنیتا مظفری افزود : این برنامه فرهنگی و هنری از سری برنامه های روز ملی خلیج فارس است که با حضور استان های بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان به صورت منطقه ای برگزار می شود.

وی اظهار داشت: فراخوان این جشنواره در آبان ماه سال گذشته به تعداد ٢٠٠ نسخه منتشر شده که در اختیار مراکز و دانشگاه های دارای طراحی لباس، سازمان های مرتبط و سایر دستگاه ها قرار گرفت.

مظفری در ادامه افزود: ١٤٠ طرح در قالب ٤٧ گروه به دبیرخانه ارسال شد که پس از داوری در بنیاد ملی مد و لباس ایرانی و اسلامی ٢١ گروه جهت اجرای زنده مسابقه در بخش پایانی جشنواره پذیرفته شدند.

وی تصریح کرد: از این تعداد ٥ گروه در بخش مردانه دوز، ٦ گروه مانتو اجتماع و ١٠ گروه مانتو مجلسی حضور دارند که با هم به رقابت می پردازند.

مظفری یادآور شد: ٥ گروه از خوزستان، ٣ گروه از هرمزگان، ١ گروه از سیستان و بلوچستان و ١٢ گروه از استان بوشهر در این جشنواره انتخاب شده است که این نشان از توانایی بالای طراحان لباس در استان است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ظرفیت های خوبی در جشنواره حضور دارند که با برگزاری این جشنواره ها، می توان با شناسایی و حمایت از آنها گامی موثر در راستای کارآفرینی و اشتغال برداشته شود.

مدیر دانشکده دخترانه الزهرا بوشهر نیز افزود: رسانه ها معلمان جامعه هستند که می توانند در هر زمینه نقش ارزنده ای را ایفا کنند.

اکبر منصوری نسب اظهار داشت: دانشکده الزهرا تنها مرکزی در استان است که نقش ویژه ای در تولید اشتغال دارد و تاکنون فارغ التحصیلان زیادی در بازار مشغول بکار شده اند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره یک جشنواره واقعی است که در ریل کارآفرینی قرار دارد، بیان داشت: بخش مد و لباس ایرانی و اسلامی باید در جامعه نهادینه شود و این کار وظیفه یک دستگاه نیست بلکه باید همه در این بخش مشارکت داشته باشند.

منصوری نسب در ادامه اضافه کرد: از قدیم کشورهای مختلف به امر لباس اهمیت ویژه می دادند و این امر در کشور ما نیز به دلیل وجود چند اقوام دارای ویژگی خاصی است که این جشنواره با حضور چهار استان و تاریخچه کهن فرهنگ های مختلف را به معرض دید عموم قرار می دهند.

لازم به توضیح است سومین جشنواره منطقه ای مد و لباس ایرانی و اسلامی در تاریخ ١٦ تا ١٨ ماه جاری در کارگاه های رشته طراحی و دوخت دانشکده دخترانه الزهرا بوشهر برگزار می گردد.

همچنین مراسم اختتامیه این جشنواره ١٨ اردیبهشت ماه سال جاری با حضور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس ایرانی و اسلامی ساعت ١٧:٣٠ در مجتمع فرهنگی و هنری بوشهر برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار