معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان در آیین بزرگداشت مقام معلم در خرمشهر:

تکریم معلم باید در جامعه نهادینه شود

خرمشهر (پانا) - معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: تکریم معلم باید در جامعه نهادینه شده و دستگاه های دولتی و نهادهای مردمی میزبان مراسم تجلیل از معلمان باشند.

کد مطلب: ۸۱۸۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد
تکریم معلم باید در جامعه نهادینه شود

حرج چلداوی در سی و چهارمین یادواره استانی بزرگداشت مقام معلم در خرمشهر با تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری گفت: میزبانی مراسم تکریم از معلم نباید به عهده آموزش و پرورش باشد بلکه سایر دستگاه های اجرایی، احاد مختلف جامعه و سازمان های مردم نهاد باید متولی آیین تجلیل از این قشر پرتلاش باشند.

وی با بیان اینکه نظام های موفق آموزشی در دنیا مبتنی بر ٣ پارامتر هستند، اضافه کرد: محتوای آموزشی، مدرسه و معلم سه عامل مهم در موفقیت یک نظام موفق آموزشی است.

چلداوی با تبیین یک محتوای آموزشی استاندار گفت: چنین محتوایی باید به دور از حافظه محوری طراحی شود و لازم است که این محتوا مبتنی بر آزمون های استاندارد با محوریت مهارت های زندگی اجتماعی و فردی باشد.

وی در عین حال فضای فیزیکی مدرسه را عامل دوم دانست و گفت: باید بهترین مکان ها به احداث فضای مدرسه اختصاص داده شود. به عنوان مثال در کشوری مثل ژاپن که دارای منازل مسکونی کوچک است ، مدارس در زمین هایی با وسعت بالا ساخته می شوند.

چلداوی ضلع سوم در یک نظام آموزشی موفق را معلم عنوان کرد و گفت: اگر ما صاحب بهترین نظام آموزشی باشیم اما از معلمی که دارای صلاحیت های حرفه ای است، محروم شویم، محکوم به شکست هستیم.

وی افزود: در یک نظام آموزشی موفق معلم در بالاترین مرتبه قرار داد و مقامش از وزرا نیز بالاتر است.چلداوی با بیان اینکه معلم رهبر تعلیم و تربیت در جامعه است، گفت: معلم در نظام آموزشی پیشرفته نباید دغدغه معیشتی داشته باشد و لازم است تا آموزش های تخصصی و مهارتی حرفه ای لازم را ببیند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: معلم دارای بزرگترین سرمایه اجتماعی و نفوذ فرهنگی - اجتماعی در میان لایه های مختلف جامعه است چون معلمین با ١٥میلیون خانواده به صورت مستقیم در ارتباط هستند.

وی با بیان جلوه های معلمی، معلمی را یک عشق دانست و تصریح کرد: معلمی شغل نیست بلکه عشق است چون یک معلم قلب دانش آموز را تسخیر می کندو ذهن یک دانش آموز انباشته از رفتارهای معلم می شود و در زندگی اجتماعی از او الگو می گیرد.

چلداوی خاطر نشان کرد: برای تکریم معلم باید او را به جایگاه واقعی خودش برسانیم و راه این کار تغییر نگرش در جامعه نسبت به معلم است. در عین حال متولیان اصلی آموزش و پرورش معلمان هستند از این رو یک معلم باید نقشی اساسی در تدوین نظام تعلیم و تربیت داشته باشد.

گفتنی است در سی و چهارمین یادواره استانی بزرگداشت مقام معلم، آیت الله کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ، معاونین مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان و جمعی از مسئولین استانی حاضر بودند.در این مراسم از معلمین برگزیده استانی با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار