هیات داوران بخش موسیقی جشنواره بین المللی سیمرغ معرفی شدند

تهران(پانا)- اسامی اعضای هیات داوران بخش موسیقی در رشته های گروه نوازی سنتی، گروه سرود، خوانندگی پاپ و آواز اعلام شدند.

کد مطلب: ۸۱۸۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد
هیات داوران بخش موسیقی جشنواره بین المللی سیمرغ معرفی شدند

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سیمرغ، مینو قاسم‌پور، میلاد کیایی، بهزاد رواقی و سحاب تربتی هیات داوران رشته «گروه نوازی سنتی»، سیدمحمد میرزمانی، مهدی شمس نیکنام، هادی آرزم هیات داوران رشته «گروه سرود» و مانی رهنما، خشایار اعتمادی و حمید حامی هیات داوران رشته «خوانندگی پاپ» و پوریا اخواص، سیدمحمد معتمدی و حسام الدین سراج به عنوان هیات داوری رشته «آواز» معرفی شدند.

*هیات داوران گروه نوازی
مینو قاسم پور

متولد 1342 در تهران، فارغ التحصیل هنرستان موسیقی و نوازنده است.
وی ساز سنتور و قانون را نزد اساتید آموزش دید و در صدا و سیما و مرکز حفظ اشاعه با ارکسترهای بسیاری همکاری داشته است، وی همچنین مقام اول جشنواره ازبکستان در مقابل ۶۴ کشور را کسب کرده و هم اکنون هم با بسیاری از ارکسترها فعالیت دارد و از سال ۶۰ موزیک فیلم با خواننده های زیادی ضبط می کند.

میلاد کیایی
متولد 1323 در تهران، گوینده، نوازنده و آهنگساز است. وی در سنین نوجوانی مسئولیت اجرای چند برنامه رادیویی و تلویزیونی به نام‌های «احساس و اندیشه» و «بزم آدینه» را به مدت چهار سال عهده دار بود، همچنین در مسابقات هنری آموزشگاه‌های سراسر کشور در رشته موسیقی، ساز سنتور مقام نخست را کسب کرد و در همان زمان برای مدت پنج سال نیز مدرس موسیقی کلاس‌های فوق برنامه موزیکولوژی وابسته به دانشگاه تهران شد.

بهزاد رواقی
متولد 1356 در تبریز، نوازنده و آهنگساز است. وی از سال 1365به مکتب داوود آزاد راه یافت و با انتخاب این ساز قدم در دنیای حرفه ای موسیقی نهاد. همزمان با آموختن نوازندگی تار به آموختن نوازندگی تمبک نزد محمد اخوان نیز پرداخت، از افتخارات و سمت‌های وی می توان به عضو هیئت داوران جشنواره موسیقی سیمرغ، عضو هیئت داوران در بخش انتخاب آلبوم‌های موسیقی ایرانی جشنواره موسیقی فجر، تکنواز تار و سه تار در آلبوم "صیاد" و "هوای تو " با صدای علیرضا افتخاری، برگزاری کنسرت‌های متعدد با هنرجویان خود در تالار وحدت و نیاوران و ارسباران و ... اشاره کرد.

سحاب تربتی
متولد 1360 در تهران و دارای مدرک دکترای روانشناسی و نوازنده است.
وی در کارنامه هنری خود آثار متعددی را ثبت کرده که میتوان به همکاری با گروه‌های موسیقی به سرپرستی و خوانندگی احمد ابراهیمی، همایون خرم، علیرضا افتخاری، سالار عقیلی، داوود آزاد، سینا سرلک، علیرضا شاه‌محمدی، نوید دهقان، سعید جعفرزاده (هما)، پژوهش‌هایی در حوزه هنر درمانی، طرح جهانی فراخوان برای صلح جهانی و مسئولیت محیط زیستی، طراحى و تالیف کتب آموزشی و درمانی در حیطه توانبخشی کودکان، طرح تحقیقاتی تعیین اثر آوا درمانی بر ارتقای مهارت‌های شنوایی کودکان کاشت حلزونی شنوایی، موسس مرکز طب و هنر سحاب، موسس آموزشگاه آزاد هنری افتتاح، موسس بنیان سلامت حمایت امید بهبودی، موسس موسسه علوم و فنون هنر درمانی سحاب، شرکت در جشنواره های بین المللی موسیقی فجر و کسب رتبه برتر تمبک نوازی، دارنده نشان درجه ۲ ملی فرهنگ و هنر ریاست جمهوری، ریاست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع مدیران و فعالین اقتصادی کشور، تائیدیه نخبه موسیقی وزارت علوم تحقیقات و فناورى، عضو هیئت بازرسین خانه موسیقى ایران و..... اشاره کرد.

*هیات داوران گروه سرود
سیدمحمد میرزمانی

متولد 1335 در تهران آهنگساز و مدرس است.
وی تاکنون آثار بسیاری در زمینه های مختلف موسیقی «قطعات با کلام و بی کلام ارکستری، موسیقی کودک، موسیقی فیلم و موسیقی برای سریال‌های تلویزیونی» تصنیف کرده است که میتوان به موسیقی فیلم های سینمایی روزی که حسنی مرد شد، بچه های جسور، انتظار، دخول، قلعه یاسین، عملیات 149، رقص شیطان، سلام قهرمان، موسیقی فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی شهر باران، روشنایی دشت، عشق سالهای جنگ، چشم های آبی زهرا، پروانه ها می نویسند، مهمانی از بهشت، انتظار سرخ، آوای بی صدا، موسیقی فیلم های کوتاه زمین جاوید، تقابل، لالایی، گردش، لحظه موعود، موسیقی فیلم های انیمیشن یکی کم است، اصحاب فیل، لی لی لی لی حوضک، موسیقی فیلم های مستند ساحل نخلهای سرخ، مانور بزرگ عاشورا، راهی به سوی فردا، مارش پیام پیروزی برای ارکستر سمفونیک و بیش از ۵۰ قطعه ارکستری با کلام با اجرای خوانندگان مختلف برای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و....... اشاره کرد.

مهدی شمس نیکنام
متولد 1326 در تهران دارای مدرک دکترا، از اساتید آواز و سلفژ است.
وی خوانندگی را بطور جدی در سال 1345 آغاز کرد و با گروه کُر اُپرای تهران همکاری مستمر داشته است و به عنوان رهبر گروه کُر فوق برنامه دانشگاه تهران فعالیت کرده و در سال 82 با تشکیل گروهی از شاگردان کلاس آواز، سلفژ و تئوری موسیقی خود اقدام به تاسیس گروه کُر فرّ آهنگ کرد و در حال حاضر به تدریس دروس مذکور مشغول است.

هادی آرزم
متولد 1327 در بندرانزلی دارای مدرک درجه یک رشته آهنگسازی و نوازنده و آهنگساز است.
از سال1350در ارکسترهای وزارت فرهنگ و هنر سابق همکاری مستمر داشته و همچنین رهبر ارکستر ملی سازمان صداوسیما و نوازنده ساز ویلن و کمانچه فعالیت کرده است و اکنون نیز در ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیما به نوازندگی ساز ویلن اشتغال و در حوزه کارشناسی موسیقی همکاری دارد.
آهنگسازی در زمینه موسیقی مذهبی را از سال 62 بر روی اشعار محتشم کاشانی (باز این چه شورش است...) شروع و پس از آن بر روی اشعار عربی و متون اسلامی در سال‌های 68 به بعد با تشکیل گروهی از اساتید قرآنی به نام گروه هم آوایان اهل البیت ادامه داد و به تایید اساتید فن آهنگساز و بنیانگذار گروه خوانندگان (کراسلامی) است. افتخار دریافت جوایز زیادی در حوزه برترین آهنگساز موسیقی آکاپلا و برترین اثر موسیقی در سال امام علی(ع) و انتخاب چهره هنرمند قرآنی را داشته و اولین اجرای گروه هم آوایان اهل البیت را با حضور60 تن از برجسته‌ترین قاریان قرآن کشور در سال 1368در حضور مقام معظم انقلاب اسلامی اجرا کرده است.

*هیات داوران خوانندگی پاپ
مانی رهنما
متولد 1350 در تهران دانش آموخته موسیقی و خواننده پاپ است.
وی در طی ۶ سال همکاری با بابک بیات، اصول خوانندگی را فرا گرفت و در این مقطع سبک صدای خود را نیز پیدا کرد که در سال ۱۳۷۶ و در فیلم «مرسدس» به کارگردانی مسعود کیمیایی این سبک را اجرا کرد و در اولین جشنواره موسیقی پاپ، موفق به دریافت جایزه بهترین خواننده شد، از جمله آثار درخشان وی میتوان به من و تو، کجا به خنده می رسیم، دلواپس تو نیستم، تموم شد ترانه و ..... اشاره کرد.

خشایار اعتمادی
متولد 1350 در تهران، دارای مدرک کارشناسی اقتصاد بازرگانی آهنگساز و نوازنده پیانو است.
وی تاکنون ده آلبوم اختصاصی و حضور در پنج آلبوم مشترک و در کل اجرا ١٢٠ ترک اثر موسیقی را در رزومه کاری خود دارد بیش از صد اجرا با ارکستر بزرگ و حضور در سه جشنواره که از جمله آن‌ها می‌توان به جشنواره پاپ و دو جشنواره بین‌المللی در ایران و جشنواره بین‌المللی موسیقی و همکاری با صاحب نام هایی در عرصه موسیقی از جمله مرحوم افشین یدالهی و علی معلم دامغانی و........ اشاره کرد.

حمید حامی
متولد 1355 در تهران خواننده و آهنگساز است.
وی با موسیقی دانان بزرگی همچون بابک بیات، ناصر چشم آذر، مجید انتظامی، فریبرزلاچینى، محمدرضا چراغعلی، شاهین فرهت و .... همکاری داشته است، از جمله آثار هنری او می توان به آلبوم های قبیله عشق (به همراه حمید غلامعلی)، حامی، دو نیمه رویا، بوی خوب گندم، فقط نگاه می کنم، آخدا، یک لحظه عاشق شو و تک آهنگهایی نظیر آبی شو، زمستون، از تو هیچوقت رنجم، نارنج و ترنج، رویاى بى سر، شوق تنهایى و همچنین تیتراژهای فیلم هایی نظیر سام و نرگس، گل یخ، فالگیر، هدف اصلی، غزل، سوگند و...... اشاره کرد.

*هیات داوران آواز
پوریا اخواص
متولد 1360 در تهران و دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی و خواننده است.
وی مبانى نظرى موسیقى و تحلیل ردیف موسیقی ایرانی را نزد حسین علیزاده فرا گرفت و اخیراً نیز به هنرآموزى از مکتب استاد على اصغر شاهزیدى مشغول است. از فعالیت های اجرایی وی می توان از همکاری با گروه هم آوایان (به سرپرستی حسین علیزاده) و اجرای کنسرت های متعدد در روسیه، ژاپن و ایران با این گروه و همچنین همکاری با گروه صنم، نیستان، سرو آزاد، گروه خورشید به سرپرستی مجید درخشانی، ارکستر ملى به رهبرى بردیا کیارس و نیز همکارى با گروه همنوازان حصار به سرپرستى على قمصرى اشاره کرد.

سیدمحمد معتمدی
متولد 1357 در قمصر و دارای مدرک کارشناسی کارگردانی و خواننده و نوازنده ساز نی است.
وی در کارنامه درخشان خود در سال ۲۰۱۳ میلادی از سوی رادیو دولتی فرانسه به عنوان موزیسین برگزیده سال انتخاب شد و جایزه فرانس موزیک ۲۰۱۳ را دریافت کرد.
از دیگر آثار وی می توان به ابر و کمان، وطنم ایران، عشق گل، کنسرت عبور، دورها آوایی هست و ...... اشاره کرد.

حسام الدین سراج
متولد 1337 در اصفهان دارای مدرک دکترای پژوهش هنر، خواننده و نوازنده است.
وی در خرداد ۱۳۹۳ به مدت چهار سال به عنوان یکی از ۲۵ عضو شورای عالی بنیاد باران انتخاب شد، او همچنین سرپرستی گروه موسیقی سنتی ایرانی بیدل را بر عهده دارد، وی علاوه بر آواز، در برخی از آثارش آهنگسازی را نیز به عهده داشته و به نواختن سنتور و سه تار میز آشنایی دارد، از جمله آثار او میتوان به لب خوانی باران، مسیحا، خوشا سرو، راه بی نهایت، جام الست و ...... اشاره کرد.
گفتنی است؛ در رشته «خوانندگی پاپ» محمدرضا عقیلی، مانی رهنما و خشایار اعتمادی و «دو گروه نوازی سنتی و سرود» مینو قاسم پور، میلاد کیایی، بهزاد رواقی و سحاب تربتی و در رشته «آواز» پوریا اخواص، سیدمحمد معتمدی و حسام الدین سراج به عنوان اعضای هیات انتخاب نیز آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره را ارزیابی و انتخاب کردند.
تعداد آثار نهایی داوری شده در بخش موسیقی ویژه دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی، در رشته خوانندگی پاپ 199 اثر، رشته آواز ایرانی 61 اثر، رشته گروه سرود 21 اثر و رشته گروه نوازی سنتی 42 اثر توسط هیات انتخاب مورد ارزیابی قرار گرفت.
جشنواره بین‌المللی سیمرغ که نامش برگرفته از سیمرغ افسانه‌ای در ادبیات ایران به عنوان مرغ درمانگر و نماد جدید جامعه پزشکی است در پنج بخش تئاتر،‌ فیلم، ادبی، ‌هنرهای تجسمی و موسیقی به دبیری امیر لـله‌گانی و دبیری تخصصی بابک زرین از 14 تا 19 اردیبهشت‌ماه در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار