مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه: باید دانش‌آموزان و خانواده‌ها درباره تغییر ماهیت مشاغل آگاه شوند

شیراز (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش هدف از برنامه تعالی مدیریت را ارتقای کیفیت عملکرد مدرسه دانست.

کد مطلب: ۸۱۸۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه: باید دانش‌آموزان و خانواده‌ها درباره تغییر ماهیت مشاغل آگاه شوند

عظیم محبی در گردهمایی معاونین آموزش متوسطه ادارات آموزش وپرورش سراسر فارس در شیراز گفت: بر اساس مطالبات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری، آنچه در حوزه فعالیت های آموزشی و پرورشی این وزارتخانه مورد توجه است، انتخاب رویکردهای مهارت و کارآفرینی است .

وی افزود: بر همین اساس و با توجه به تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ، به صورت آزمایشی در 8 استان، آموزش 60 ساعته مهارت به دانش‌آموزان دوره اول متوسطه آغاز شد .

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اعلام اجرای این طرح در ساعات خارج از برنامه درسی و کلاسی دانش‌آموزان گفت: این طرح از ابتدای مهر ماه 97 در همه مدارس دوره اول متوسطه سراسر کشور اجرا خواهد شد .

محبی در ادامه با اشاره به برنامه‌های مهم حوزه کاری خود گفت: در راستای اجرای طرح مهارت‌آموزی، برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی و بازارچه‌های کسب و کار در دستور کار دفتر دوره اول متوسطه قرار دارد و از اولویت‌های ماست چرا که این اقدام می تواند به تقویت روحیه کسب و کار و کارآفرینی نیز کمک کند .

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح تعالی مدیریت مدرسه طی سال‌های اخیر در مدراس کشور گفت: این طرح با هدف کیفیت‌بخشی مدارس و تغییر جهت‌گیری مدارس به سمت کیفیت انجام می‌شود. این طرح هم اکنون نیز این طرح در بیش از 20 هزار مدرسه در سراسر کشور اجرا می شود .

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش از اجرای این طرح از ابتدای سال تحصیلی جدید در همه مدارس دوره اول متوسطه و دوم نظری و فنی و حرفه ای و کاردانش خبر داد و گفت: بر اساس ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین، تربیت رسالت آموزش و پرورش است و مدیر مدرسه به عنوان رهبر آموزشی نقش کلیدی در کیفیت‌بخشی فعالیت های مدرسه دارد .

محبی افزود:بر همین اساس یکی از موضوعات مهم در زمینه کیفیت‌بخشی مدارس لزوم تغییر مدیریت در مداس است که در همین راستا طرح انتصاب مدیران پیش‌بینی شد .

وی گفت: در قالب این طرح، لزوم ارزیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای مدیران و انتصاب آنها بر اساس شاخص‌های گوناگون مطرح شد که این امر منجر به فراخوان ثبت‌نام داوطلبان پست مدیریت در مدارس و برگزاری آزمون انتخاب اولیه شد. برگزاری آزمون هماهنگ کشوری این طرح برای روز 30 خرداد پیش بینی شده است .

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین با اشاره به دغدغه دانش‌آموزان پایه نهم متوسطه اول و خانواده‌های آنها در مورد انتخاب رشته تحصیلی برای ورود به دوره متوسطه دوم گفت: طی دو سال اخیر که از اجرای هدایت تحصیلی در پایه نهم می‌گذرد، اشکالات آن شناسایی و رفع شده است و برای سال تحصیلی جاری نیز همان روند سال گذشته را دنبال می کنیم .

محبی با اشاره به تغییر ماهیت مشاغل در کشور گفت: باید دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها نسبت به تغییر ماهیت مشاغل آگاه شوند تا بتوانند با در نظر گرفتن عواملی همچون استعداد و علاقه‌مندی خود و همچنین ظرفیت‌های موجود در هر منطقه و استان برای انتخاب رشته تحصیلی اقدام کنند .

وی فرهنگ‌سازی در این زمینه را زمینه‌ساز اتخاذ تصمیم خردمندانه از سوی دانش آموزان و خانواده‌های آنها در زمینه انتخاب رشته مناسب عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش در اجرای این طرح و ایجاد توازن در روند انتخاب رشته‌های تحصیلی ، باید به منابع انسانی و ظرفیت‌های موجود منطقه‌ای خود نیز توجه کند .

محبی افزود: رویکرد وزارت آموزش و پرورش توجه به تربیت کارآفرین به جای کارمند است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار