پیام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به مناسبت روز معلم

بوشهر ( پانا ) نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به مناسبت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۸۱۸۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
پیام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به مناسبت روز معلم

متن پیام آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ»

بزرگداشت مقام معلم ارزش نهادن به جایگاه رفیع قلم و دانش است که خدای سبحان به آن سوگند یاد کرده است و ادای احترام به تمام جانهای عزیزی است که چون شمع میسوزند تا چراغ حقیقت را برافروزند و محفل عاشقان علم و فناوری و مدرسه دلدادگان طریقت الی الله را روشنایی بخشند.

معلمی شغل شریف انبیاء است که موهبت بزرگ الهی تزکیه و تعلیم را نصیب معلمان گرانقدر گردیده است.

«ویزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمة»

شکرگزاری این نعمت عظیم الهی با شناختن مسیر انبیاء و اولیاء الهی و پیمودن آن است. آموختن راه و رسم بندگی، اخلاق و ارزشهای الهی از جمله دغدغه های جدی اولیاء الهی بوده که امروز نیز معلمان عزیز جامعه اسلامی ما، در کنار و بلکه در متن تعلیم و تعلّم به ترویج و نهادینه کردن آن در سرزمین جان دانش آموزان اهتمام می ورزند.

بیشک دشمنان قسم خورده نظام اسلامی دانش آموزان جوان و نوجوان ما را هدف قرار داده و با ترویج انواع مفاسد و بزهکاری ها و تغییر سبک اندیشه و زندگی به دنبال به سقوط اخلاقی کشاندن جوامع اسلامی است. لذا در این برهه حساس نقش معلمان ولایتمدار، فصیح، عالم و دلسوز در دفاع فرهنگی و علمی در قبال توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب نقشی بی بدیل است.

امید است که معلمان عزیز در مسیر هدایت و سعادت موفق و پیروز باشند و آحاد جامعه اسلامی علی الخصوص مسئولان امر قدردان تلاشهای این باغبان های بوستان علم و معرفت باشند.

در پایان ضمن تبریک میلاد عرشی حضرت مهدی آل محمد ( عج الله تعالی فرجه شریف) و آرزوی تعجیل در ظهورش، این بزرگ معلم بشریت و یاد امام راحل بزرگ معلم الهی عصر حاضر و شهید علامه مطهری و شهدای گرانقدر فرهنگی را گرامی داشته و طول عمر با عزت رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (دامت برکاته العالیه) را از خداوند متعال خواستارم.

غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار