نیچروان بارزانی با سفیر ایران در عراق دیدار کرد

تهران (پانا) - نخست وزیراقلیم کردستان عراق در اربیل با سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق دیدار کرد و دو طرف توسعە همەجانبە روابط فمابین را مورد بحث و گفت وگو قرار دادند.

کد مطلب: ۸۱۸۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
نیچروان بارزانی با سفیر ایران در عراق دیدار کرد

به گزارش ایرنا، شامگاە سەشنبە(11 اردیبهشت) ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران که بە منظور شرکت در همایش توسعە روابط تجاری و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و منطقه کردستان عراق وارد اربیل شد، بە دنبال استقبال رسمی از سوی مقامات عالیرتبە اقلیم کردستان عراق با نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق دیدار کرد.

گزارش دفتر نخست وزیر اقلیم کردستان عراق حاکی است در این دیدار توسعە همە جانبە روابط میان دو طرف اعم از روابط اقتصادی و فرهنگی مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.

تاکید بر افزایش حضور شرکتهای ایرانی و مذاکره برای توسعه همکاریهای تجاری و سرمایه گذاری و رفع موانع گمرکی درجهت رونق تولید از طریق تقویت حضور در بخشهای اولویت دار اقلیم از دیگر محورهای این دیدار بود.

در این دیدار کە با حضور مرتضی عبادی، سر کنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل انجام شد ، محورهای مورد بحث در همایش فرصتهای اقتصادی ایران و اقلیم و توسعە روابط اقتصادی فیمابین جمهوری اسلامی ایران و منطقە کردستان عراق مورد بحث قرار گرفت.

ناصر بهزاد، رایزن بازرگانی ایران در بغداد نیز در این دیدار حضور داشت.

همایش فرصتهای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق طی دو روز در روزهای 12و 13 اردیبهشت سال جاری در شهر اربیل برگزار خواهد شد.

این همایش با حضور نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، وزرای صنایع و معادن جمهوری اسلامی ایران و عراق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و استانداران استانهای شمالی عراق و اتاقهای بازرگانی ایران و عراق برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار