تکرار یک مشت ادعا؛ مضحک‌تر از نمایش نتانیاهو اسنادش بود

تهران (پانا) – نخست وزیز رژیم صهیونیستی شب گذشته بار دیگر ادعاهای خود علیه ایران را تکرار کرد اما با این تفاوت که اسنادی به اصطلاح محرمانه نیز به همراه داشت، اسنادی که عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس آن‌ها را مضحک‌تر از اظهاراتش می داند.

کد مطلب: ۸۱۸۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
تکرار یک مشت ادعا؛ مضحک‌تر از نمایش نتانیاهو اسنادش بود

ساعات انتهایی شب گذشته (به وقت تهران) بود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در نشستی از پیش اعلام شده با رسانه‌های غربی به تکرار ادعاهای بی اساس گذشته خود و برخی دیگر همتایانش علیه ایران اسلامی پرداخت و تلاش کرد با ارائه اسنادی اثبات کند که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای بوده و این روند پس از برجام نیز متوقف نشده است.

ایران سال‌هاست با استناد به آموزه‌های دین اسلام و فتوای مقام معظم رهبری و با توجه به عضویت خود در پیمان منع اشاعه سلاح هسته‌ای موسوم به NPT ، اعلام کرده است که هرگز به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست.

نتانیاهو از پیش نیز مدعی شده بود که به اسناد و مدارک اطلاعاتی جدیدی دست پیدا کرده و قرار است آنها را به خبرنگاران، جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان دهد.

ظریف خطاب به نتانیاهو: «پسر بچه‌ای که نمی‌تواند از چوپان دروغ‌گو بودن دست بکشد، باز هم می‌خواهد طبق عادتش عمل کند.»

اما اسناد و مدارکی که نتانیاهو در نشست زنده خود به خبرنگاران نشان داد به حدی مضحک و دور از واقعیت بود که کارشناسان برنامه شبکه بی‌بی‌سی را نیز بر آن داشت که بگویند حتی به شرط درستی این اسناد، بازهم هیچ کدام آنها چیز جدیدی نیست و مربوط به سال‌ها پیش است که ایران و آژانس در خصوص آن به توافق‌هایی رسیده‌اند و هرگز اثبات نمی‌کند که ایران برخلاف تعهداتش در برجام عمل کرده است.

واکنش‌های مردم نیز به اقدام نتایناهو در شبکه‌های اجتماعی جالب توجه بود، برخی از آنها نتانیاهو را دروغگو خطاب کردند و برخی دیگر در توئیت‌هایی طنز آلود می‌گفتند که اسناد فوق سری به دست آمده که قرار است نشان دهد ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای است، چهار نقاشی، سه پاورپوینت بد ساخت و عکس یک سوله از بیرون است!

از سوی دیگر فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با اشاره به اظهارات و به اصطلاح مستندات نشان داده شده از سوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مرجع ناظر بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

آژانس در گزارش‌های خود پس از برجام بارها و بارها صلح‌آمیز بودن فناوری هسته‌ای ایران را تایید و بر پایبندی کامل ایران به مفاد توافق هسته‌ای موسوم به برحام تاکید کرده است.

مضحک؛ پاسخ دیپلمات‌های ایرانی به نتانیاهو

مقامات مسئول در وزارت امور خارجه کشورمان نیز شب گذشته با تأکید بر کلید واژه «مضحک» و کلمات مترادفش به اظهارات نخست وزیر اسرائیل واکنش نشان دادند.

عراقچی: «آنچه از نتانیاهو دیدم، یک نمایش مسخره و بچه‌گانه بود که در سال‌های گذشته شاهد آن بودیم و پیش از این نیز از سوی منافقین اجرا می‌شد.»

نخست، محمدجواد ظریف در توئیتی در صفحه شخصی خود با انتشار دوباره تصویر آن بمب معروف نتایناهو در سازمان ملل متحد، بر دروغ‌پردازی وی تأکید کرد و گفت: «پسر بچه‌ای که نمی‌تواند از چوپان دروغ‌گو بودن دست بکشد، باز هم می‌خواهد طبق عادتش عمل کند. فضاحت آن کارتون در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برایش درس نشده است. فقط سر بعضی از مردم را می‌توان به طور مکرر کلاه گذاشت»

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه، نیز در واکنش به نشست خبری نخست وزیر اسرائیل، ضمن جعلی خواندن اظهارات مطرح شده در آن، یادآور شد: «آنچه از نتانیاهو دیدم، یک نمایش مسخره و بچه‌گانه بود که در سال‌های گذشته شاهد آن بودیم و پیش از این نیز از سوی منافقین اجرا می شد.»

وی افزود: «این اقدام یک بار دیگر با نقاشی کارتونی در سازمان ملل متحد نشان داده شد که موجب مضحکه نتانیاهو شد و او یک بار دیگر این اقدام را تکرار کرده و مدعی است ۵۵ هزار سند در انباری در شورآباد تهران به دست آورده است و مدارکی که اثبات می‌کند ایران برنامه پنهانی هسته‌ای داشته است. اما نفس این ادعا خنده‌دار است؛ چگونه است که ایران چنین اسناد مهمی را در یک انبار متروکه صنعتی نگهداری می‌کند . »


این دیپلمات ارشد کشورمان افزود: «سران رژیم صهیونیستی بقای رژیم نامشروع و دروغ بنیان خود را در تهدیدانگاری با استفاده از شارلاتانیسم نخ‌نمای عصر جاهلیت و بی‌خبری افکار عمومی جهانیان می‌بینند که بیهودگی و بی‌ثمری آن بیش از پیش آشکار است.‌ او و رژیم کودک‌کش و رسوای رژیم صهیونیستی باید به این فهم و درک اولیه رسیده باشند که مردم جهان از فهم، آگاهی و شعور کافی برخوردارند . »بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز در اظهاراتی جداگانه «نمایش مضحک تبلیغاتی اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یکی از آخرین سریال‌های تکراری از نمایش‌های بی‌ثمر و شرم آور در خصوص برنامه هسته‌ای مخفی ایران را دست و پا زدن‌های بی حاصل ورشکسته‌ای دروغ‌پرداز و رسوا» خواند که جز «دروغ پراکنی و دغل‌کاری کالا و متاعی برای عرضه» نداشته و ندارد .

2 هدف شوی تبلیغاتی نتانیاهو

علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با پانا ضمن مضحک خواندن اظهارات شب گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی، می‌گوید: «اظهارات و رفتارهای نتانیاهو به نظر من به حدی مضحک بود که خبرنگاران خارجی را نیز به خنده انداخت چه برسد به ایرانی‌‌هایی که عجیب بودن آن به اصطلاح اسناد را دیدند. در واقع معتقدم که آن اسناد مضحک‌تر از شخص نتانیاهو بود.»

عضو کمیسیون امنیت ملی معتقد است که این اقدام نتانیاهو در هر صورت با استقبال برخی کشورهای عرب زبان منطقه، تندروهای آمریکایی مواجه خواهد شد و آنان تلاش می کنند که فضای ایران هراسی که چندسالی است به لطف دیپلماسی هنرمندانه ظریف و تیمش شکسته شده را دوباره بازسازی کنند.


وی می‌افزاید: «البته به نظر من به این هدف دست نخواهد یافت چرا که مراجع بین‌المللی، کشورهای دیگر دخیل در توافق هسته‌ای بارها و بارها اعلام کرده‌اند که ایران به برجام کاملا متعهد بوده و از مفاد آن عدول نکرده است.»نماینده مردم تهران در خصوص اهداف نتانیاهو از تن دادن به این قبیل اقدامات، می‌گوید: «به نظر من نتانیاهو دو هدف را دنبال می‌کند: اول اینکه قصد دارد با ایجاد نوعی فضاسازی در رسانه‌های جهان و استفاده از قدرت رسانه‌ای ایالات متحده، به جامعه جهانی القا کند که دلیل لغو توافق هسته‌ای از سوی ایالات متحده و مخالفت رژیم صهیونیستی با آن، پایبند نبودن ایران به مفاد برجام است.»

رحیمی در خصوص دلیل دوم این اقدام نیز گفت: « به هرحال این احتمال وجود دارد که تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا حفظ برجام و در عوض انتقال تحریم‌ها به بخش‌های دیگر مانند صنعت موشکی و دفاعی کشورمان باشد که نتانیاهو با به راه انداختن شوی مضحک شب گذشته و تکرار ادعاهای بی‌اساس مبنی بر استفاده ایران از موشک‌های بالستیک و زرادخانه‌های هسته‌ای، فضاسازی‌های لازم آن در رسانه‌ها را انجام داده است.»

این نماینده مجلس معتقد است که این اقدام نتانیاهو در هر صورت با استقبال برخی کشورهای عرب زبان منطقه، تندروهای آمریکایی مواجه خواهد شد و آنان تلاش می‌کنند که فضای ایران هراسی که چندسالی است به لطف دیپلماسی هنرمندانه ظریف و تیمش شکسته شده را دوباره بازسازی کنند.

و یک نکته تلخ...

ظریف اخیرا در توئیتر مورد هجوم برخی کاربرانی که از اساس با جمهوری اسلامی ایران و تک تک مقامات آن دچار مشکل هستند، مورد حملات تندی قرار گرفت و البته برخی کاربران دیگر نیز خواسته یا ناخواسته در این جو همراهیشان کردند و اظهاراتی را علیه ظریف مطرح کردند، اظهاراتی که شب گذشته به همان شکل از زبان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل که بزرگترین زرادخانه هسته‌ای جهان را نیز در اختیار دارد، مطرح شد و شاید در میان همه این جنجال‌ها یک سوال ذهن مخاطبان ایرانی را مشغول کند، چطور چنین هماهنگی‌ای ایجاد می‌شود؟

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار