پشت پرده خبرسازی جدید غرب علیه مستشاران ایرانی

هیچ ایرانی‌ای در حمله بامداد امروز به سوریه به شهادت نرسیده است

تهران (پانا) - خبرسازی رسانه‌های غربی مبنی بر شهادت نیروهای ایرانی در حمله‌ موشکی‌ای که در نخستین ساعت‌های بامداد امروز به سوریه صورت گرفت، تکذیب شد.

کد مطلب: ۸۱۸۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
پشت پرده خبرسازی جدید غرب علیه مستشاران ایرانی

بامداد امروز (دوشنبه) صدای انفجاری در «حماه» و «حلب» سوریه به گوش رسید، رسانه‌ها از وقوع انفجار در پایگاه‌های ارتش سوریه در این دو شهر خبردادند، روزنامه اسرائیلی هاآرتص، خبرگزاری رویترز و برخی دیگر از منابع خبری در اخباری گمانه‌زنی کردند که این حملات از سوی اسرائیل صورت گرفته است.

روزنامه دولتی «تشرین» سوریه در همین باره به نقل از منابع میدانی، نوشت حمله یکشنبه‌ شب به مواضع نظامی در استان‌های حماه و حلب از پایگاه‌های آمریکایی و انگلیسی در شمال اردن صورت گرفت.

این روزنامه در صفحه فیس‌بوکش مدعی شد که 9 موشک در این حملات شلیک شدند.

نکته قابل توجه اینجا بود که رسانه‌های غربی با همراهی رسانه‌های صهیونیستی و عربی مدعی شدند که این حملات به پایگاه فاطمیون در نزدیکی «نهر البارد» در حومه الغاب هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

این رسانه‌ها همچنین تصریح کردند که تنی چند از مستشاران ایرانی حاضر در سوریه در جریان این حمله به شهادت رسیده‌اند.

فرمانده لشگر فاطمیون در همین باره ضمن تکذیب خبرسازی رسانه‌های غربی اعلام کرد که هیچ نیروی ایرانی در جریان این حملات به شهادت نرسیده است.

وی به تسنیم گفت: «پایگاه این لشکر در نزدیک شهر حلب سالم است و هیچ یک از نیروهای این گروه در حمله ادعایی رسانه‌ها به شهادت نرسیدند.»

در ادامه ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان نیز پا در عرصه گذاشت و همه ادعاهای مطرح شده از سوی رسانه‌های غربی را تکذیب کرد.

یک منبع آگاه در ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان در همین باره، خبرسازی برخی رسانه‌های خارجی را مبنی بر شهادت شماری از نیروهای مستشار ایرانی در جریان حمله به حومه شهر «سلحب» در ریف غربی حماه را تکذیب کرد.

این ادعاها از سوی رسانه‌های غربی درست در زمانی مطرح می‌شود که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه تندرو و با مواضع ضد ایرانی دونالد ترامپ در تلاویو به سر می‌برد و پیش از آن نیز در ریاض با مقامات سعودی دیدار و گفت‌و‌گوهایی را ترتیب داده و در همه این دیدارها ادعاهای ضد ایرانی خود درباره دخالت‌های ایران در منطقه را تکرار کرده است.

از سوی دیگر نیز فرانسه و بریتانیا و آلمان هستند که خواهان مذاکرات تازه‌ای با ایران در زمینه موشکی هستند و به نظر می‌رسد همه این خبرسازی‌ها و در حالی ایران حمله گذشته اسرائیل به مواضع خود در سوریه را نیز همچنان بی پاسخ گذاشته حاکی از تلاش تازه‌ای برای فشار بر ایران درمورد برجام است.

پشت پرده خبرسازی‌ها علیه ایران

علیرضا رحیمی، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با پانا در خصوص خبرسازی‌های صورت گرفته اظهار کرد: «این بار اول نیست که این رسانه‌ها اخباری به دروغ مبنی بر شهادت نیروهای کشورمان در سوریه منتشر می‌کنند.»

وی در خصوص اهداف این قبیل خبرسازی‌ها نیز گفت: «اصولا هدفی جز ایجاد و اعمال فشارهای بیشتر علیه ایران برای نشستن پای میز مذاکره در خصوص مسائل موشکی و وادار کردن کشورمان به پذیرش نظر آنها در خصوص فعالیت‌های منطقه‌ای ایران، در پس پرده وجود ندارد.»

محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت نیز صبح امروز در پاسخ به پانا با یادآوری تغییر ناپذیری مواضع کشورمان در خصوص فعالیت‌های منطقه‌ای و موشکی اعلام کرد که ایران نمی‌پذیرد کسی بخواهد درباره مباحث موشکی و دفاعی حد و مرز تعیین کند. مگر ما به آمریکا، فرانسه و کشورهای دیگر می‌گوییم که حد و مرز تسلیحاتیتان باید چقدر باشد؟ ایران کشوری مستقل است و فکر می‌کنم آزموده 40 ساله را 40 بار دیگر هم بیازمایند مرتکب 40 خطای دیگر خواهند شد.

با همه این تفاسیر ایران در روزهای آینده باید انتظار خبرسازی و فشارهای بیشتری را از سوی همسایگان و کشورهای منطقه داشته باشد. این قبیل خبرسازی‌ها در حالی که تنها 12 روز تا تصمیم دونالد ترامپ برای برجام باقی مانده و ایران نیز سرسختانه زیر بار فشارهای اروپا نرفته است نیازمند هوشیاری بیش از پیش و برنامه‌ریزی مسئولان کشور دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار