مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

حمایت طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان بوشهر ضروری است

بوشهر ( پانا ) مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با توجه به تاثیر طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان در ارتقای جایگاه این استان در کنکور سراسری، ادامه این طرح به همکاری و حمایت مسئولان استان نیاز دارد.

کد مطلب: ۸۱۷۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
حمایت طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان بوشهر ضروری است

ناصر کرمی در نشست با اصحاب رسانه در سالن کنفرانس خانه معلم شماره یک بوشهر اظهار داشت: با توجه به تاثیر طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان در ارتقای جایگاه این استان در کنکور سراسری، ادامه این طرح به همکاری و حمایت مسئولان استان نیاز دارد.

کرمی افزود: این طرح با مشارکت خوب شوراها و دهیاری‌ها آغاز و دستاورد خوبی داشته است اما در سال تحصیلی جاری با مشکلاتی رو برو و ادامه آن با تاخیر همراه است.

وی بیان کرد: طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان از حمایت استاندار بوشهر و مدیران مرتبط برخوردار است اما وجود مشکلاتی در مورد پرداخت اعتبار این طرح از محل دهیاری‌ها اجرای آن را با مشکل روبرو کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت : بهتر است مخالفان و موافقان طرح کمک کنند تا با همکاری دستگاه‌های نظارتی این طرح با قدرت بیشتری در سال سوم ادامه یابد.

کرمی اضافه کرد: تاکنون راهکاری برای برطرف کردن مشکل اعتباری طرح تقویت بنیه علمی پیدا نشده است و بهتر است مدیران و مسئولان استان این مشکل را برطرف کنند.

وی افزود: در زمان حاضر در چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر با همکاری وزارت نفت کلاس های کنکور به صورت محدود در حال برگزاری است اما با تعامل بین استانداری، سازمان بازرسی و همکاری سایر نهادها این امکان فراهم خواهد شد تا برای سومین سال شاهد اجرای طرح تقویت بنیه علمی باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: 70 درصد اعتبارات طرح تقویت بنیه علمی مربوط به بخش مربوطه است و با نظر نمایندگان دهیاری، بخشداری و آموزش و پرورش برنامه‌های این طرح اجرا می شود و 30 درصد اعتبار هم در مرکز استان برای برنامه‌های استانی اختصاص و با نظر اداره کل امور روستایی استانداری و معاونت آموزش متوسطه آموزش وپرورش اجرایی می‌ شود.

کرمی بیان کرد: در ارزیابی صورت گرفته، آموزش و پرورش استان بوشهر در طرح شهید رجایی، جزو پنج استان برتر بوده که مورد تقدیر قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در زمان حاضر 6 هزار و 187 دانش آموز اتباع خارجی در استان بوشهر مشغول به تحصیل هستند و برای دانش آموزان 2 زبانه در پنج شهرستان کلاس آمادگی برگزار می شود.

کرمی افزود: کسب هشت رتبه برتر در پرسش مهر، 48 رتبه اول تا سوم در زمینه پرورشی، حضور 2هزار و 800 دانش آموز در طرح هجرت برای بازسازی 300 واحد آموزشی بخشی از فعالیت ها و موفقیت های آموزش و پرورش استان بوشهر است.

وی بیان کرد: در زمان حاضر هفت هزار و 495 سوادآموز در دوره‌های مختلف سواد آموزی در استان جذب و در یک سال گذشته برای 520 معلم سواد آموز دوره فنون تدریس برگزار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: کسب 21 مدال در مسابقه های کشوری، سه رتبه برتر در طرح سفیران سلامت، یک رتبه برتر در جشنواره نوجوان سالم، پوشش 60 درصدی مدارس در طرح حیات پویا و حضور 120 هزار دانش آموز در طرح دندانپزشکی از دیگر عملکردهای آموزش و پرورش استان بوشهر به شمار می رود.

کرمی گفت: 2 هزار و553 کلاس درس در استان بوشهر هوشمند است که 10 درصد از میانگین کشوری بیشتر است.

وی افزود: تعداد دانش آموزان استان از 204 هزار دانش آموز به 214 هزار دانش آموز افزایش یافته و پیش بینی می‌ شود در سال تحصیلی جدید حدود 13 هزار نفر به دانش آموزان استان اضافه شود.

وی افزود: در تمامی حوزه‌ها و معاونت‌های آمورش و پرورش استان دست‌آوردهای خوبی داشته‌ایم که سبب شده استان بوشهر یکی از استان‌های موفق آموزش و پرورش در سطح کشور باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: یکی از فعالیت‌های خوبی که در عرصه رفاهی در اواخر سال گذشته آغاز شد، راه‌اندازی شعبه دوم مرکز رفاهی معلمان در بوشهر بوده است که سبب شد فضای مناسب و جدیدی در اختیار همکاران قرار گیرد.

کرمی بیان کرد: در ایام نوروز موفق شدیم 42 هزار و 257 خانوار فرهنگی با 165 هزار و 626 نفر را در سطح مراکز رفاهی و مدارس استان بوشهر پذیرش دهیم هر چند در برخی شهرستان‌ها به دلیل ازدحام گردشگران نوروزی، ناچار شدیم حیاط مدارس نیز در اختیار این افراد قرار دهم که شاید در خور شان همکاران فرهنگی ما نبوده است.

وی ادامه داد: پرداخت 200 میلیون تومان کمک به بیماران خاص، 18 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره از طریق بانک‌های عامل و پرداخت 48 میلیارد تومان تسهیلات بدون بهره از محل صندوق رفاه آموزش و پرورش از اقداماتی بوده که در حوزه پشتیبانی انجام شده است.

کرمی با اعلام این که به زودی آزمون استخدامی آموزش و پرورش در استان بوشهر برگزار می‌شود گفت: در سال گذشته مجوز استخدام برای 285 نفر اخذ کردیم که پس از انجام آزمون استخدامی، یک‌صد نفر که عمده آنها در بخش آقایان بوده نتوانستند حد نصاب لازم نمره علمی را کسب کنند.

وی ادامه داد: در آزمون استخدامی جدید، مجوز بکارگیری 537 نفر به استان بوشهر داده شده که قریب به 50 درصد این میزان برای مدارس ابتدایی است و امیدواریم با حضور داوطلبان شایسته سهمیه استان به شکل کامل جذب شود.

کرمی تقدیر از 29 معلم نمونه استانی شامل 22 معلم مدرسه دولتی و هفت مدرسه غیر دولتی را از جمله مهمترین برنامه های آموزش و پرورش در هفته معلم عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار