در پاسخ به پانا

واکنش سخنگوی دولت به خواست غرب برای مذاکره موشکی با ایران: آزمودن 40 باره آزموده 40 ساله، 40 خطای دیگر است

تهران (پانا) - سخنگوی دولت درباره جزئیات تماس تلفنی شب گذشته رئیس‌جمهوری فرانسه با حسن روحانی و طرح پیشنهاد مذاکرات موشکی و منطقه‌ای توضیح داد.

کد مطلب: ۸۱۷۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
واکنش سخنگوی دولت به خواست غرب برای مذاکره موشکی  با ایران: آزمودن 40 باره آزموده 40 ساله، 40 خطای دیگر است

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال پانا درباره تماس تلفنی شب گذشته رئیس‌جمهوری فرانسه به حسن روحانی و اینکه آیا پیشنهادی درباره مذاکره در مورد مسائل موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای کشورمان که اخیرا مورد درخواست رسانه‌های غربی بوده، به ایران داده شده است؟ بیان کرد: «رئیس‌جمهوری فرانسه در خصوص برجام از دیگران فعال‌تر است و اخیرا نیز دیداری با رئیس‌جمهوری آمریکا داشته است و در تماس تلفنی شب گذشته با روحانی گزارش کار مذاکرات خود را به رئیس‌جمهوری کشورمان داد.»

نوبخت ادامه داد: «در این تماس تلفنی مکرون نوع نگاه و متغیرهایی را که در عالم سیاست وجود دارد با رئیس‌جمهوری مطرح کرد و البته صحبت‌های او چیز متفاوتی از گذشته نبود.»

وی تصریح کرد: «پاسخ جمهوری اسلامی ایران به این قبیل ادعاها کاملا مشخص است. ما در ارتباط با مباحث هسته‌ای تنها یک سند را می شناسیم و آن نیز برجام است که در حال اجرا شدن است و البته این را نیز باید بگویم که برجام از سوی آمریکا هیچ‌گاه اجرایی نشد.»

سخنگوی دولت در خصوص ادعاهای رسانه‌های غربی درباره مذاکرات موشکی نیز گفت: «درباره این موارد مواضع ما کاملا روشن است. ما حاضر نیستیم با هیچ کشوری در زمینه دفاعی و توان موشکی خود مذاکره کنیم.»

نوبخت در ادامه با اشاره فعالیت‌های منطقه‌ای کشورمان یاد آور شد: «ما برای حل مشکل سوریه با کشورهای همسایه نظیر عراق به یک شکل و سایر کشورها همانند روسیه و ترکیه به شکلی دیگر مذاکره و مباحثاتی داریم اما به طور کلی ایران برای ثبات منطقه و مبارزه با تروریسم همواره از آمادگی لازم برخوردار و پای کار است.»

سخنگوی دولت اعلام کرد که ایران همواره در موضوعات مربوط به منطقه مذاکرات و مباحثاتی دارد و در این خصوص حرف ها دیگر کشورها را نیز می شنود اما موضع ما همواره روشن و مشخص است و از آن عقب نخواهیم نشست.

وی تأیکد کرد: «برجام تنها سند است و هیچ سند دیگری در این باره وجود ندارد. سند برجام کاملا مشخص است، اینکه آنها (اروپا و آمریکا) می‌گویند که علاقه‌مند به مذاکره در خصوص مباحث دیگر با کشورمان هستند ارتباطی با برجام ندارد. اگر آنها خواهان مذاکره درباره موضوعات دفاعی کشور ما باشند که ما در این خصوص با کسی مذاکره نمی‌کنیم.»

نوبخت خاظرنشان کرد: « ایران نمی‌پذیرد کسی بخواهد درباره مباحث موشکی و دفاعی حد و مرز تعیین کند. مگر ما به آمریکا، فرانسه و کشورهای دیگر می‌گوییم که حد و مرز تسلیحاتیتان باید چقدر باشد؟ ایران کشوری مستقل است و فکر می‌کنم آزموده 40 ساله را 40 بار دیگر هم بیازمایند مرتکب 40 خطای دیگر خواهند شد.»

ن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار