ارتباط جنوب کشور به شرق با احداث محور اقلید- یاسوج نزدیکتر می شود

شیراز (پانا) - ارتباط جنوب کشور با احداث محور اقلید- یاسوج به شرق از سمت استان فارس و استان کهکیلویه و بویر احمد برقرار و استان های شرقی و جنوبی مسیر کوتاه تری را طی می کنند.

کد مطلب: ۸۱۷۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد
ارتباط جنوب کشور به شرق با احداث محور اقلید- یاسوج نزدیکتر می شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: محور سورمق - اقلید - یاسوج که از طریق استان یزد به مشهد متصل می شود و از طریق یاسوج به خوزستان و به همین خاطر طریق الرضا نام گرفته و محوری است که به صورت میانه جنوب را از طریق اقلید به شرق کشور و نهایتا مشهد متصل می کند.

وی اذعان داشت: این محور یک محور میانبر است و بجز کاهش طول مسیر و کاهش ترافیک محورهای مجاور باعث توسعه منطقه های طول محور نیز می شود و رونق اقتصادی و همه جانبه مناطق را در بر دارد.

تکاور در جریان بازدید از محورها و پروژه های شهرستان اقلید اظهار داشت: قطعه یک محور سورمق - اقلید - یاسوج که 40 کیلومتر آن از سورمق تا گردنه تیمارگون در دست اقدام است و قطعه یک به طول 21 کیلومتر تا حداکثر 2 ماه آینده به بهره برداری می رسد و بقیه قطعات هم تا پایان سال جاری تا گردنه تیمارگون به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: بعد از گردنه تیمارگون به سمت آسپاس و دشت آب باریک مشکل خاصی ندارد و در سال جاری به مناقصه خواهد رفت و از آب باریک تا آسپاس به طول 20 کیلومتر که گردنه حادثه خیز است مناقصه آن در سال جاری در اولویت است و توسط مشاور مطالعه آن در دست انجام است و این قطعه در راستای محور اقلید - یاسوج به مناقصه می رود و آغاز می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس تصریح کرد:تعدادی از راه های روستایی در شهرستان در دست انجام و تعدادی هم در برنامه امسال قرار دارد که در سال جدید شروع خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار