مشارکت جویی از دانش آموزان در امور مختلف اجتماعی نتایج خوبی داشته است

زاهدان(پانا)- عضو مجمع شورای دانش آموزی و نماینده دانش آموزان سیستان و بلوچستان در مجلس دانش آموزی کشور با اشاره به اجرای موفق طرح هایی همانند همیاران پلیس و یاران مدرسه با کمک دانش آموزان، ضرورت توجه به هم اندیشی و هم فکری شوراهای شهر را در توسعه همه جانبه شهری و اجتماعی را امری مهم تلقی نمود و شوراهای شهر و نهادهای تصمیم گیری را به تعامل بیشتر با دانش آموزان دعوت کرد.

کد مطلب: ۸۱۷۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت جویی از دانش آموزان در امور مختلف اجتماعی نتایج خوبی داشته است

الهه اربابی در جلسه صبح امروز که در سالن همایش های شهرداری منطقه 2 زاهدان به مناسبت 9 اردیبهشت "روز ملی شوراها" برگزار شد، اظهار داشت: یکی از موثرترین شیوه های تعامل و ارتباط با شوراهای دانش آموزی، برگزاری جلساتی با دانش آموزان است.

وی ادامه داد: نهادهای مختلف می توانند از ایده های خلاقانه نسل نو استفاده کنند.

اربابی نهادینه کردن فرهنگ همکاری و تعاون برای پیشرفت و توسعه شهری در استان را بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: برای داشتن شهری قانون مند، در زمینه هایی مانند حفظ محیط زیست، شناخت و رعایت حقوق شهروندی و .. می توانیم فرهنگ سازی را از قشر دانش آموز و با مشارکت آنها شروع کنیم.

وی افزود: نهادهای فرهنگی می توانند در محافل اندیشه ورزی از نظرات قشر دانش آموز در برخی تصمیم گیری ها استفاده کنند و هر دانش آموز می تواند یک رسانه در جهت تبلیغ کتاب و گردشگری استان و بسیاری از موارد دیگر باشد.

عضو مجمع شورای دانش آموزی و نماینده دانش آموزان استان در مجلس دانش آموزی کشور با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری "در میان این نسل کسانی هستند که استعداد و شکوفایی شان از نسل اول بیشتر است" گفت: نباید توانایی و نقش مهم نسل جدید را دست کم گرفت.

وی با اشاره به کارکرد گسترده ی شورای دانش آموزی خاطر نشان کرد: شورای دانش آموزی به مدرسه ختم نمی شود و در مرحله ی ناحیه، استان و کشور برای اعضای منتخب فرصت مشارکت در امور دانش آموزی فراهم شده است.

اربابی ادامه داد: در فضایی به نام "مجلس دانش آموزی" که با مشارکت دانش آموزان و برگزاری انتخابات شکل می گیرد، مجلس زمینه ی تربیت اجتماعی، سیاسی و مدیریتی مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و نیز ترویج فرهنگ مشارکت جویی را فراهم می آورد و روحیه خود باوری و خوداتکائی را در دانش آموزان تقویت می کند.

عضو مجمع شورای دانش آموزی و نماینده دانش آموزان استان در مجلس دانش آموزی کشور با اشاره به اینکه در روزهای اخیر اختتامیه مجلس هشتم برگزار شد، از درخشش نمایندگان سیستان و بلوچستان در جمع 5 استان برتر، ابراز خوشحالی نمود و از افتتاحیه قریب الاوقوع مجلس نهم و حضور کارآمد و فعال اعضای جدید خبر داد.

وی در پایان، حضور مسئولین نهادهای مختلف و هیئت های تصمیم گیری را در همراهی و مساعدت با نمایندگان مجلس دانش آموزی را طلب کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار