در اولین دیدار پس از حمله موشکی آمریکا به سوریه

مذاکره ظریف، لاوروف و چاووش اوغلو درباره راه‌های تازه کاهش تنش در سوریه

تهران (پانا) - وزیران امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه امروز برای اولین بار بعد از حمله موشکی آمریکا به سوریه در مسکو دور یک میز می‌نشینند تا درباره اقدامات جدید در سوریه در راستای روند آستانه و قطعنامه سازمان ملل متحد گفت‌و‌گو کنند.

کد مطلب: ۸۱۷۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
مذاکره ظریف، لاوروف و چاووش اوغلو درباره راه‌های تازه کاهش تنش در سوریه

به گزارش تاس، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و مولود چاوش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه امروز (شنبه 8 اردیبهشت) در مسکو دیدار خواهند کرد.

ماریا زاخاروف، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده است که طرف‌ها در این دیدار درباره یک اقدام مشترک برای کمک به پیشرفت در کاهش تنش در سوریه در قالب قطعنامه 2254 سازمان ملل متحد و پیگیری نتایج مذاکرات کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی مذاکره خواهند کرد.

وزیر اموخارجه روسیه انتظار دار در اواسط می (اردیبهشت) سران کشورهای ضامن آتش‌بس در سوریه را در آستانه قزاقستان ملاقات کند.

میخائیل باگدانف، نماینده ویژه پوتین در خاورمیانه روز جمعه گفت که سه کشور به منظور تلاش برای هماهنگی بیشتر در راستای مذاکرات آستانه سندی را منعقد خواهند کرد.

دیدار سه جانیه وزیران امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه اولین دیدار آنها بعد از حمله موشکی آمریکا به همراه فرانسه و بریتانیا در 14 آوریل به سوریه است.

به گزارش پانا، هفته گذشته در بروکسل نشستی به ریاست فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای گفت‌و‌گو درباره بحران سوریه برگزار شد که در آن نشست نیز محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان حضور داشت.

عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان و نخست وزیر لبنان و بسیاری از سران دیگر نیز در این نشست حضور داشتند و موگرینی از ایران و روسیه و ترکیه خواست تا برای حل بحران در سوریه و برقراری ثبات در این کشور تلاش بیشتری انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار