مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

2هزار و 361 مدرسه در استان بوشهر در عرصه علم آموزی فعالیت می‌کنند

بوشهر ( پانا ) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: 2 هزار و 361 مدرسه در استان بوشهر در عرصه علم آموزی فعالیت می‌کنند.

کد مطلب: ۸۱۷۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
2هزار و 361  مدرسه در استان بوشهر در عرصه علم آموزی فعالیت می‌کنند

ناصر کرمی در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری با بیان اینکه دانش‌آموزان و فرهنگیان در 8 سال دفاع مقدس نقش مهمی داشته‌اند بیان داشت : با حماسه آفرینی فرهنگیان و دانش‌آموزان استان بوشهر در جنگ تحمیلی، 111 معلم و 471 دانش‌آموز با رها کردن درس و مشق به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

وی، با بیان اینکه 2 هزار و 361 مدرسه در استان بوشهر در عرصه علم آموزی فعالیت می‌کنند تصریح کرد: 10 هزار و 81 کلاس درس مسئولیت رشد، تربیت، تعلیم و بالندگی 214 هزار دانش‌آموز بر عهده دارند که بیش از 14 هزار فرهنگی در این عرصه فعالیت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی افزود: پوشش تحصیلی در این مدارس از 7 درصد در سال تحصیلی گذشته امسال به 10.18 درصد افزایش یافته و قبولی دانش آموزان در این مدارس 6.75 رشد یافته است.

کرمی با اشاره به سنجش دانش آموزان بدو ورود به مدرسه گفت: تعداد پایگاه‌های سنجش دانش‌آموزان بدو ورود از 15 پایگاه به 23 پایگاه افزایش یافته و ساخت مجتمع توان بخشی دشتستان از اعتبارات وزارت نفت از طرح مهم این عرصه است.

وی، از عضویت بیش از 80 هزار نفر از اولیا دانش‌آموزان در انجمن‌های مدارس خبر داد بیان کرد: انجمن اولیاء و مربیان در تمامی مدارس بالای 10 نفر دانش آموز تشکیل شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از تحت پوشش قرار گرفتن 78 درصد نوآموزان پیش دبستانی خبر داد خاطر نشان کرد: 16 هزار و 527 دانش آموز پیش دبستانی امسال تحت پوشش برنامه آموزشی قرار گرفتند که 78 درصد نوآموزان شامل می‌شود.

کرمی توزیع رایگان لوازم التحریر به دانش‌آموزان بی بضاعت شهری و روستایی را از دیگر برنامه‌ها دانست و با اشاره به اجرای طرح تعالی مدیریت مدرسه تصریح کرد: اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه از 168 مدرسه در سال گذشته به 650 مدرسه در سال تحصیلی جاری افزایش یافته است.

وی با اشاره به طرح‌های سوادآموزی در استان بوشهر بیان کرد: اکنون 7 هزار و 495 سوادآموز در دوره‌های سوادآموزی شرکت کرده‌اند و رشد باسوادی در استان به 96.22 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اجرای دوره آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: 80 درصد مدارس استان بوشهر تحت پوشش دوره آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قرار دارند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار