مهم‌ترین مشکل مشاوران عدم آگاهی والدین در راستای هدایت تحصیلی دانش آموزان است

زاهدان (پانا)- رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان معتقد است که هدایت تحصیلی با سرنوشت دانش‌آموزان مانوس است و اگر نتوانیم در این زمینه درست عمل کنیم فرد در آینده دچار آسیب و سردرگمی خواهد شد، لذا باید در این زمینه دقت، مطالعه، برنامه ریزی و .. لازم را انجام دهیم.

کد مطلب: ۸۱۶۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین مشکل مشاوران عدم آگاهی والدین در راستای هدایت تحصیلی دانش آموزان است

حسینعلی شهریاری اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش اقدام به تولید محتوی آموزشی جدیدی کرده است که بر روی سامانه رایا درس (http://rayadars.com/ir/emis) بارگذاری و قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: مدیران مدارس متوسطه اول ضرورت دارد با ورود به سامانه ی مذکور نسبت به ثبت نام و تهیه کتب آموزشی به تعداد دانش آموزان پایه های هفتم، هشتم، نهم و در صورت متقاضی بودن برای والدین وکارکنان مدرسه خود اقدام نمایند، که این امر می تواند در فرهنگ سازی و تصمیم گیری درست والدین و دانش آموزان موثر باشد.

شیرازی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین مشکلی که با آن مواجه هستیم عدم آگاهی والدین در راستای هدایت تحصیلی دانش آموزان است.

وی ادامه داد: متأسفانه بیشتر فرزندان خود را به سمت رشته‌های تجربی سوق می‌دهند و دلیل آن‌هم علاقه والدین به استخدام فرزندان در شغل‌های اداری و دولتی است و همین موجب عدم کارآفرینی و اشتغال‌زایی در کشور و مخصوصا استان شده است.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی استان در پایان گفت: سند تحول بنیادین به‌ خوبی به آموزش و پرورش توجه شده است و باید نظام آموزشی و والدین «دست در دست هم دهند» تا هدایت تحصیلی به بهترین شکل انجام شود به این مفهوم که والدین نباید به خاطر چشم‌ و هم‌ چشمی رشته‌ای را بر فرزندان خود تحمیل کنند که موجب تباهی آینده‌ی آنان شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار