روحانی در جمع مردم تبریز:ارتفاع دریاچه ارومیه تا پایان دولت دوازدهم یک متر افزایش می یابد

تبریز (پانا)- رییس جمهور گفت: امروز از هیات وزیران خواستم تا پایان دولت دوازدهم  ارتفاع ارومیه یک متر اضافه شود.

کد مطلب: ۸۱۶۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد
روحانی در جمع مردم تبریز:ارتفاع دریاچه ارومیه تا پایان دولت دوازدهم یک متر افزایش می یابد

دکتر حسن روحانی در جمع مردم تبریز در ورزشگاه تختی این شهر گفت: مردم آذربایجان مردمی غیور و دلاور هستند و همواره ستون اصلی ایران عزیز بوده اند.

وی افزود: سرزمین آذربایجان سرزمین مردان و زنان نامدار بزرگ و سرزمین علما و انقلابیون، سرزمین مقام معظم رهبری و شعرای بزرگی چون شهریار، سرزمین ستارخان ها و باقرخان ها، شفیعی زاده ها ،سرزمین لشکر عاشورا و پایگاه دوم شکاری تبریز و سرزمین علامه طباطبایی، علامه امینی، شهید قاضی و شهید مدنی و همه بزرگان است.

رییس جمهور با بیان این که امنیت، آزادی و پیشرفت وعده سال قبل ما به مردم بود، اضافه کرد: امروز یکبار دیگر ما می خواهیم برای پیشرفت آذربایجان و سربلندی ایران باهم پیوند جدیدی را ببندیم.

روحانی تاکید کرد: برای فرهنگ و زبان ترکی و احیای دریاچه ارومیه و برای ارتقای ورزش و تیم تراکتور سازی پای وعده های خود ایستاده ایم.

وی گفت: ما وعده دادیم سرزمین ما امن باشد و امروز به برکت دلاوری سپاه پاسداران، ارتش ایران و بسیج ایثارگر ما شاهد امنیت مثال زدنی ایران عزیزمان هستیم و هر روز پاس می داریم این امنیت را که در سایه انسجام و وحدت مردم بوجود آمده است.

رییس دولت تصریح کرد: ما قرارمان آرامش بود و آرامش مردم و بازار را حفاظت خواهیم کرد.

روحانی با بیان این که من به شما قول می دهم توطئه آمریکا و برخی عرب های منطقه در پیشرفت ایران عزیزمان تاثیری نخواهد گذاشت، گفت: آن هایی که در کاخ سفیدند بدانند به تعهداتشان پایبند باشند یا نباشند، ملت بزرگ ایران و دولت ایران به نمایندگی ملت درمقابل آنها خواهد ایستاد.

وی افزود: هیچکس این ملت بزرگ را نمی تواند مایوس کند و امید آینده را از آنها بگیرد و ما از هر زمان دیگر مقتدر تر پای پیمان ها ایستاده ایم اما اگر کسی فکر خیانت داشته باشد بداند که عواقبش شامل خودش خواهد شد و مردم برای مقابله با آن ها برنامه دارد.

رییس جمهور با بیان این که ما اگر مشکلی داشته باشیم با دست خود مردم آن را حل می کنیم، اضافه کرد: برای ارز کشور تصمیمات مهمی داریم و کسی نباید نگران واردات و صادرات و کالاهای مورد نیاز ملت باشد و ارز ۴۲۰۰تومانی وارد بازار خواهد شد و مردم هیچ نگرانی راجب واردات نداشته باشند.

وی گفت: صادرات غیر نفتی کشور نسبت به پارسال ۱۵درصد افزایش پیدا کرده و واردات هم ۷ درصد افزایش داشته اما در برابر ۷درصد واردات ،۱۵ درصد صادرات داریم و مسیرمان مسیر توسعه خواهد بود.

روحانی گفت: امروز چندین طرح و پروژه به ارزش ۳هزار میلیارد تومان افتتاح می شود و چندین طرح و پروژه دیگر نیز با اعتبار۶هزار میلیارد تومان گلنگ زنی می شود.

رییس دولت تدبیر و امید اظهار کرد: در جهت توسعه صنایع معدنی استان به مردم می گویم توقفی که در فعالیت کارخانه ذوب مس ایجاد شده بود را دستور دادم این توقف برداشته شود و فعالیت مس سونگون آغاز خواهد شد و پیشرفت پیش پای این شهر خواهد بود.

وی ادامه داد: طبق سخن نماینده ولی فقیه در استان که گفتند نیاز به امکانات پیوند کبد و بهداشت داریم، اعلام می کنم امروز اولین پیوند کبد در تبریز انجام شد.

روحانی بیان کرد: دولت و ملت ایران به آذربایجان و تبریز می بالد و افتخار می کند به این که خیران این استان برای بهداشت و درمان تلاش کردند۱۰۰ و نفر خیردر استان ۲۶۰میلیارد تومان برای درمان و بهداشت هزینه کردند.

رییس جمهور ادامه داد: زبان آذری جزو افتخارات ایران است و من از دانشگاه های این استان و از مسئولین می خواهم مرکز ادب وزبان ترکی را ارتقاء دارند و کتاب های لازم را به چاب برسانند چراکه یکی از گل های معطر سرزمین زبان ترکی است.

وی افزود: دریاچه ارومیه نیز جزء تعهد دولت است و من به مردم تبریز و آذربایجان و منطقه غرب کشور اعلام می کنم اگر تلاش های دولت یازدهم و دوازدهم نبود شهریور سال گذشته چیزی به نام دریاچه ارومیه وجود نداشت و از محققین خواهشمندیم که توضیح دهند اگر روند ارومیه مانند قبل بود شهریور ۹۶خشک می شد.

روحانی اضافه کرد: ۲هزار و۲۰۰میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه هزینه شده است و من قول می دهم به عنوان نگین ایران باقی خواهد ماند و دولت بیش از ۱۰۰۰میلیارد تومان برای احیای آن در حال حاضر طرح هایی در دست اجرا دارد.

وی گفت: ما به تعهداتمان تا حد توان عمل خواهیم کرد و به تعهدات خود با مردم آذربایجان پایبندیم و بی تردید در زمینه راه، بهداشت و آب که مهمترین وعده ها است عمل خواهیم کرد.

رییس جمهور بیان کرد: ۲۳ طرح در سفر گذشته تعهد کردیم و مقداری اعتبار گذاشته شده برای این طرح ها بیش از مقدار قول داده شده بود و در حال حاضر نیز ۱۸ پروژه عملی شده و۵ پروژه در دست اجراست و دولت متعهد است تا پایان پروژه ها ادامه دهد.

روحانی تصریح کرد: بزرگراه تبریز- اهر نیز جزو وعده ما بوده که ۹۰میلیارد اعتبار پیش بینی شده بود ولی ۱۰۴ میلیارد تومان پرداخت کردیم و در حال حاضر ۵۰ درصد آ ن باقیست و باقی مانده آن بر عهد ماست.

وی اضافه کرد: راهن میانه به تبریز وعده ما بوده تا هفته آینده ریل گذاری آان به بستان آباد می رسد و به ادامه آن به سمت تبریز نیز ادامه خواهیم داد.

رییس جمهور گفت: امسال وضع بارندگی نسبت به پارسال بهتر بوده اما در برخی استان ها با مشکلات فراوانی در زمینه آب صنعت و کشاورزی مواجهیم که دولت متعهد است تا آن را حل کند.

وی تصریح کرد: در این سفر ۲۸ پروژه را به مردم آذربایجان قول می دهیم و یک هزار و 187 میلیارد تومان وعده دولت به آذربایجان شرقی است و این رقم به غیر از 735 میلیاردی صندوق دولت است که برای این استان اختصاص خواهد یافت.

خبرنگار: فاطمه مرتضوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار