رئیس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه تأکید کرد؛

مدیریت مصرف آب در فضای سبز شهری

ارومیه(پانا) رئیس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه، بر مدیریت مصرف آب در فضای سبز شهری تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۱۶۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیریت مصرف آب در فضای سبز شهری

علی شایگان در گفت و گو با خبرگزاری پانا در این خصوص اظهار کرد: نگهداری از محیط زیست به عنوان یک وظیفه عمومی در قانون اساسی ذکر شده و مورد تاکید قرار گرفته است. بنابراین همه ما باید بدانیم که این محیط زندگی مربوط به همه ماست و باید از آن نگهداری و مراقبت کنیم.

رییس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری ادامه داد: یکی از مسائلی که همواره درباره آن بحث می شود میزان آب مصرفی در فضای سبز شهری است و سازمان در طی سالهای گذشته تلاش های زیادی را در جهت کاهش این دغدغه و بهبود استفاده از منابع آبی نموده است و یکی از این ابعاد استفاده از بازیافت منابع پساب به جای آب شرب است که حرکت بسیار خوبی بوده و قطعا می تواند منشا اثرات بزرگی باشد.

شایگان خاطر نشان کرد: این طرح باید در قالب افتتاح پروژه ها و عقد قراردادهایی به اجرا دربیاید تا بتوانیم در آینده درصد وابستگی فضای سبز به آب شرب را کاهش دهیم.

وی تغییر در الگوی کشت را از دیگر موضوعات حائز اهمیت در زمینه کاهش مصرف آب دانست و گفت: با توجه به این نکته که شهر ما در یک منطقه خشک قرار دارد باید توقعاتی که از فضای سبز داریم را با سرمایه هایمان هم سطح کرده و در اصلاح آن بکوشیم و در حال حاضر سازمان در تلاش است با کاهش سطح کاشت چمن درفضای سبز سطح شهر و با تغییر الگوی کاشت و استفاده از گیاهان پوششی جایگزین چمن و گیاهان با نیاز آبی کم، گونه های مقاوم و سازگار با شرایط اقلیمی شهر گام موثری برای کاهش مصرف آب و کمک به احیا دریاچه ارومیه بردارد.

به گفته شایگان عملیات کاشت باید با مدیریت، درایت وعلم انجام شود و نمی توان هر نهالی را در هرجایی کاشت هرنقطه وگوشه شهر وکشور گیاهان خاص خود را می طلبد بنابراین به منظور جلوگیری از تنش های آبی و بحران آب، ضروری است همه آحاد مردم در مصرف آب نهایت دقت و صرفه جویی لازم را داشته باشند.

وی افزود: همچنین باید به صورت بنیادی در دیدگاه هایمان در خصوص فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب تغییراتی ایجاد کنیم و آن را به عنوان یک کالای ارزشمند اقتصادی در توسعه کشور و استان مان بدانیم.

شایگان ابراز امیدواری کرد که در اجرا و پیگیری طرح ها و اقدامات لازم در زمینه حفظ و مصرف بهینه از منابع آب بخوبی عمل کنیم. چرا که هر کجا آب باشد آبادی هم خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار