معاون محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با پانا خبر داد

تشدید نظارت محیط زیست بر فعالیت معادن شن‌و‌ماسه در سال جاری

تهران (پانا) - معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران از ساماندهی معادن شن و ماسه در سطح استان تهران خبر داد و گفت نظارت‌های محیط زیست بر فعالیت این معادن در سال جاری تشدید می‌شود.

کد مطلب: ۸۱۶۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
تشدید نظارت محیط زیست بر فعالیت معادن شن‌و‌ماسه در سال جاری

محمد رستگاری در گفت‌وگو با پانا درخصوص ساماندهی معادن شن و ماسه تهران گفت: با توجه به اینکه فعالیت این معادن از گذشته وجود داشته، باید این معادن ساماندهی شوند. فعالیت معادن شن و ماسه در منطقه 18 تهران تعطیل شده است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران ادامه داد: توقف کامل معادن شن و ماسه امکانپذیر نیست چون در تهران ساخت و ساز انجام می‌شود و ساخت و سازها نیازمند مواد اولیه و مصالح ساختمانی است که باید تأمین شود و تعطیلی کامل آن امکان پذیر نیست.

رستگاری خاطرنشان کرد: البته در جلسات کمیته اضطرار مواقع آلودگی هوا فعالیت معادن شن و ماسه در روزهایی که هوا آلوده است بر اساس تصمیم این کمیته تعطیل می‌شود چرا که این معادن به طور مستقیم هوای منطقه فعالیت خود را آلوده می‌کنند.

وی با تأکید بر رعایت الزامات زیست محیطی توسط معادن گفت: معادن باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند. در این راستا کاهش دپو و عمق برداشتی، افزایش فضای سبز، پوشش راه‌های دسترسی و پوشش کامیون‌های حمل مصالح باید رعایت شود. با انجمن تولید شن و ماسه استان تهران در ارتباط هستیم تا معادن را تشویق کنند که این الزامات زیست محیطی رعایت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار