حمایت از کالای ایرانی مهمترین عامل تقویت اقتصاد کشور است

زاهدان(پانا)- معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر گفت: حمایت از کالای ایرانی مهمترین عامل تقویت تولید ملی، کاهش معضل بیکاری و رونق بخش اقتصاد کشور است.

کد مطلب: ۸۱۵۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد
حمایت از کالای ایرانی مهمترین عامل تقویت اقتصاد کشور است

به گزارش ایرنا نبی بخش داودی اظهار داشت: مهمترین دغدغه کشور بحث ایجاد اشتغال است که حمایت از تولیدات داخلی، توسعه اشتغال و فرصت‌ های شغلی را برای جوانان فراهم می کند.

وی افزود: تقویت تولید داخلی باعث رسیدن به خودکفایی، ایجاد فرصت شغلی، کاهش میزان بیکاری و آسیب اجتماعی در جامعه می ‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تحقق شعار سال می تواند نتایج قابل توجهی در روند بهبود وضعیت اقتصادی مردم ایرانشهر داشته باشد گفت: این امر علاوه بر راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی راکد و پیشرفت واحدهای صنعتی سبب افزایش ارزش افزوده بخش تولید و اشتغال شده که نتیجه آن آسایش و رفاه کل جامعه است. ‌

فرماندار ایرانشهر عزم ملی و اقدام همه جانبه، تلاش و نقش آفرینی مردم و مسئولان را لازمه تحقق شعار سال عنوان کرد.

داودی افزود: مردم باید نسبت به خرید کالای ایرانی تعصب داشته باشند و تولید کنندگان نیز با ارتقای کیفیت، قدرت رقابت پذیری کالا را افزایش دهند.

وی تصریح کرد: رسانه ها باید با اعتماد سازی مناسب، حمایت و مصرف کالای ایرانی را نزد مردم به عزم ملی تبدیل کنند.

وی تاکید کرد: برنامه ریزی‌ های لازم برای تحقق شعار امسال توسط مسئولان اجرایی شهرستان ایرانشهر انجام شده است.

وی ادامه داد: صنایع دستی یکی از ظرفیت‌ های مهم شهرستان ایرانشهر برای کمک به تحقق هر چه بهتر شعار سال است.

فرماندار ایرانشهر گفت: به مدیران اجرایی شهرستان اعلام شده که هدایای خود را از محصولات تولیدی منطقه به ویژه صنایع دستی تامین کنند.

داودی اظهار امیدواری کرد که همه دستگاه های دولتی و غیردولتی، سهمی در تحقق شعار سال داشته باشند.

به گزارش ایرنا مصرف ‌کنندگان بازیگران اصلی عرصه تولید کشورند زیرا با خرید و حمایت از کالاهای ایرانی، ضمن کمک به رونق صنعت و تولید کشور، اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حمایت از تولید داخلی و مبارزه با کالای قاچاق را محقق می ‌سازند.

رهبر معظم انقلاب تاکنون بارها درباره اهمیت خرید کالای ایرانی تاکید و بیان کرده ‌اند: «مصرف (کالای) داخلی، تولید داخلی را افزایش می‌دهد؛ تولید داخلی که افزایش پیدا کرد... بیکاری برطرف می‌شود؛ تولید که رونق بگیرد، یعنی تورم کم بشود، گرانی کم بشود، اشتغال افزایش پیدا کند؛ اینها همه به هم متصل است؛ یک سر این قضیه دست ما مردم است، که مصرف خودمان را چگونه انتخاب کنیم.»

دولت یازدهم نیز تاکنون اقدامات زیادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با هدف حمایت از تولید داخل و رونق اقتصادی انجام داده‌است که از جمله آنها می‌توان به 'بسته خروج از رکود' اشاره کرد.

رئیس جمهوری هدف از این اقدامات را 'رونق تولید و افزایش فرصت‌های شغلی با استفاده از نیروی کار ایرانی' اعلام و بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای خرید کالاهای با کیفیت ایرانی تاکید کرده است.

خبرنگار دانش آموز/مبین جلال کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار