در گفت‌وگوی پانا با ۳ عضو شورای شهر تهران عنوان شد

احکام اعضای کمیته 7 نفره تحقیق و تفحص از موسسه همشهری صادر شد

تهران (پانا) - سه عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران آخرین وضعیت طرح تحقیق و تفحص از عملکرد موسسه همشهری را تشریح کردند.

کد مطلب: ۸۱۵۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
احکام اعضای کمیته 7 نفره تحقیق و تفحص از موسسه همشهری صادر شد

محمد جواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در این باره به پانا گفت: موضوع تحقیق و تفحص از عملکرد موسسه همشهری در دستور کار قرار دارد و احکام اعضای کمیته تحقیق و تفحص صادر شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: جلسه کمیته تحقیق و تفحص از موسسه همشهری در هفته جاری برگزار می‌شود و وظایف اعضا مشخص خواهد شد تا در مدت مقرر کارها انجام شود.

وی درباره شکایت یکی از مدیران موسسه همشهری از یک عضو شورای شهر تهران نیز گفت: از موضوع شکایت مطلع نیستم اما فرایند تحقیق و تفحص در دستور کار قرار دارد.

همچنین حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره تحقیق و تفحص از عملکرد موسسه همشهری به پانا گفت: فرایند اداری طرح تحقیق و تفحص در حال طی شدن است و این موضوع به حاشیه نرفته است. اسامی اعضای کمیته هیأت تحقیق و تفحص مشخص شده و نامه هم به ریاست شورا ارسال شده و احکام اعضای کمیته تحقیق و تفحص نیز ابلاغ شده است.

به گفته نظری، 7 نفر از اعضای شورای شهر تهران به عنوان اعضای کمیته تحقیق و تفحص از عملکرد موسسه همشهری معرفی شده‌اند.

الهام فخاری دیگر عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز درباره تحقیق و تفحص از عملرد موسسه همشهری به پانا گفت: سعی بر این است که در چارچوب قانونی موضوع را پیش ببریم و از رفتارهای جنجالی و افشاگرانه خودداری کنیم.

این عضو شورای شهر تهران افزود: کمیته تحقیق و تفحص هم کمک می‌کند تا ابهامات موجود برطرف شود و اگر تخلفی وجود دارد در ساز و کار حقوقی بررسی شود و مواردی که اتهام است و مستند کافی برای آن وجود ندارد بررسی شود و از ابهامات، حاشیه‌ها و شایعه دور شویم.

فخاری اضافه کرد: رویکرد ما این بوده که اخبار جنجالی و افشاگرانه صورت نگیرد و کمیسیون فرهنگی و اعضای شورا رفتار تخصصی داشتند و جلسه تحقیق و تفحص نیز هفته جاری تشکیل می‌شود و اقدامات در کمیته‌ای که تعیین شده انجام خواهد شد.

وی درخصوص ضرورت وجود دو خبرگزاری در مدیریت شهری نیز توضیح داد: این مسأله در بخش نظارتی تعریف می‌شود و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا باید نظارت داشته باشد و توضیح و تحلیل در این باره ارائه شود که گزارش آن ارائه خواهد شد.

تحقیق و تفحص در عملکرد مالی و اجرایی موسسه همشهری از سال‌های 84 تا 96 با امضاء چند نفر از اعضای شورای شهر در روز 8 اسفندماه سال گذشته کلید خورد. شفاف‌سازی عملکرد اجرایی از سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۶، ضرورت شفاف‌سازی کارنامه عملکرد مالی و همچنین ابهام در ضرورت و چگونگی استخدام‌های سال ۹۵ در موسسه همشهری از مهم‌ترین دلایل ارائه طرح تحقیق و تفحص است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار