دکتر غلامی در آئین معارفه رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران:

وزارت علوم بر اساس نیازهای جامعه روی تحقیقات و فناوری متمرکز می شود

اهواز (پانا) - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری‌ با اشاره به ماموریت های این وزارت خانه در زمینه آموزش ، پژوهش و فناوری گفت: فعالیت های وزارت علوم، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی باید با توجه به نیازهای جامعه، بر روی تحقیقات و فناوری متمرکز شود.

کد مطلب: ۸۱۵۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
وزارت علوم بر اساس نیازهای جامعه روی تحقیقات و فناوری متمرکز می شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی بعدازظهر یکشنبه در آیین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران اظهار داشت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای نیازهای تخصصی سازماندهی شده و بر اساس نیازهای جامعه بیشتر روی بخش تحقیقات و فناوری برنامه ریزی کرده و در این خصوص متمرکز می شود.
غلامی تاکید کرد: این امر از باب اهمیت علم در تحکیم توسعه و از طرف دیگر به لحاظ حفظ توانایی های علمی جامعه است.
وی با اشاره به اهمیت سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران تصریح کرد: این سازمان از لحاظ ساختار، توانمندی علمی، پژوهشی و فناوری به بلوغ کافی رسیده است و این امر باید در مدیریت جدید نیزبیش از پیش ادامه یابد.
در این مراسم دکتر غلامی، حکم دکتر علیرضا عشوری برای ریاست سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران را به وی اعطا کرد وبا اهدای لوح تقدیر از خدمات دکتر فتح الله مضطرزاده در دوران تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.
در ابتدای این مراسم دکتر فتح الله مضطرزاده، رئیس سابق سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران با ارائه گزارشی از فعالیت های دوران مسئولیت خود در این سازمان، برنامه هایی همچون راه اندازی شبکه علمی کشور و ثبت مرکز تحقیقاتی پروفسور سمیعی را از جمله این اقدامات برشمرد.
علی رضا عشوری رئیس جدید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران نیز در تشریح برنامه های خود به مواردی همچون تقویت فضای انگیزشی و پژوهشی به منظور دسترسی به اهداف و ماموریت های سازمان، بسترسازی لازم برای صادرات کالاها و خدمات فنی و مهندسی حاصل از فعالیت شرکت های دانش بنیان، برنامه ریزی برای کاهش هزینه ها و افزایش درآمدهای اختصاصی، برگزاری و میزبانی نمایشگاه های فن بازار با هدف تجاری سازی نتایج تحقیقات، استفاده بهینه از پتانسیل همکاری های بین الملل و ایفای نقش های منطقه ای برای برگزاری نشست ها و کارگاه های بین المللی اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار