نشست شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان برگزار شد

سنندج(پانا)-با حضور معاون امور استانهای ستاد همکاری حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش در سنندج، نشست شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان برگزار شد .

کد مطلب: ۸۱۵۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
نشست شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان برگزار شد

این نشست روز گذشته با حضور حجت الاسلام و المسلمین درودی معاون امور استانهای ستاد همکاری حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش، مدیر کل آموزش و پرورش استان و اعضای شورا در سنندج برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین درودی با اشاره به فعالیت کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش ، خواستار بهره گیری از ظرفیت های کمیته در زمینه توانمند سازی فرهنگیان و به ویژه ائمه جماعت مدارس شد.

وی با درخواست از اعضای شورای معاونین اداره کل برای نظارت بر فعالیت های کمیته همکاری به ویژه در سطح مدارس در زمینه پاسخ گویی به سئوالات و شبهات، گفت : در حال حاضر فعالیت های محبت محور کمیته در سطح استان مشهود است.

درودی در ادامه از اقدامات صورت گرفته و همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش کردستان در اجرای برنامه های مشترک و تعامل دو جانبه تقدیر و تشکر کرد.

در ابتدای این نشست قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز گزارشی از اقدامات کمیته همکاری های استان و برنامه های ابلاغی ارائه کرد و با مطلوب ارزیابی نمودن اقدامات مشترک در سطح مدارس گفت : از ظرفیت های موجود بهره گیری خواهد شد.

وی از برگزاری گفتمان های دینی در مدارس استان در قالب فعالیت کمیته همکاری های خبر داد و گفت : توانمند سازی دانش آموزان و اولیای گرامی و روشنگری آنها از دیگر برنامه های انجام شده است.

هم چنین رحیمی معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش بر استفاده از ظرفیت های مشترک تاکید کرد و مطالبه گری ، تعامل دو جانبه و ظرفیت سازی به منظور استفاده از پتانسیل های حوزه های علمیه را از مهم ترین اهداف ستاد عنوان کرد.

وی در ادامه به تبیین انتظارت ستاد از کمیته همکاری استانها پرداخت و حرکت بر اساس برنامه و برنامه محوری ، بهره گیری از ظرفیت کشور در حوزه همکاری ، سرمایه گذاری در تربیت دینی دانش آموزان و ارتقاء توانمندی کارکنان و فرهنگیان با استفاده از ظرفیت های حوزه های علمیه را از مهم ترین این انتظارت بر شمرد.

سپس حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به ترکیب اعضای کمیته همکاری در سطح کشور و استان و فعالیت های آن از آموزش و پرورش و حوزه های علمیه به عنوان دو نهاد تاثیر گذار در جامعه یاد کرد که پیگیری مباحث فرهنگی و تربیتی هستند.

وی از اجرای تفاهم نامه های مشترک در قالب فعالیت های کمیته همکاری ها خبر داد و گفت : در اجرای این تفاهم نامه های مشترک تکالیفی برای حوزه های علمیه و آموزش و پرورش تعیین و در دست پیگیری است.

نریمانی با بیان اینکه هر ساله از طریق وزارت و بر اساس برش استانی تفاهم نامه همکاری ابلاغ می شود، گفت : بر همین اساس برنامه عمل استانی تدوین و بعد از امضای رییس ستاد به وزارت ارسال و بعد از تایید نهایی و عودت با همکاری شرکای برون سازمانی برنامه های پیگیری می شود.

وی افزود : با هدف بررسی این برنامه اعضای کمیته همکاری کشوری از استان بازدید و برنامه ها به منظور هم فکری و هم افزایی شرکا مورد بررسی و یکی مهم ترین محور فعالیت استان اجرایی شدن سند تحول بنیادین از طریق کمیته همکاری است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار