در گفت و گو با پانا

آناهیتا افشار: جشنواره جهانی فیلم فجر باعث می‌شود مهمانان خارجی نگاهی واقع‌بینانه به اقتضائات فیلم‌سازی در ایران پیدا کنند

تهران(پانا) - آناهیتا افشار، بازیگر سینما و تلویزیون، با بیان اینکه «وسواس خیلی خوبی» در انتخاب فیلم های حاضر در جشنواره جهانی فیلم فجر شکل گرفته است، این جشنواره را بستری برای تبادلات فرهنگی درست دانست.

کد مطلب: ۸۱۵۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد
آناهیتا افشار: جشنواره جهانی فیلم فجر باعث می‌شود مهمانان خارجی نگاهی واقع‌بینانه به  اقتضائات فیلم‌سازی در ایران پیدا کنند

آناهیتا افشار که برای تماشای آخرین فیلمش، «یک کیلو و بیست و یک گرم»، به محل کاخ سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر آمده بود، در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه جشنواره جهانی فیلم فجر فرصت خوبی برای کار اولی‌هاست، گفت: فکر می‌کنم جشنواره جهانی فیلم فجر کمی شبیه به سینمای هنر و تجربه است چرا که بعضی فیلم‌های خیلی خوب که در جاهای دیگر بستری برای دیده شدن ندارند، اینجا مطرح می‌شوند.

وی مستقل شدن جشنواره جهانی فیلم فجر را از جشنواره ملی باعث افزایش جذابیت آن دانست و تصریح کرد: در این جشنواره فرصتی فراهم می شود تا بعضی از کسانی که نگاه و قضاوت ما را ندارند آثار را نگاه کنند. مانند اتفاق مشابهی که برای برخی فیلم های ایرانی در خارج از کشور رخ می دهد و می توانند در جشنواره های خارجی جایزه دریافت کنند.

بازیگر فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» در مورد فیلم‌های خارجی حاضر در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: وسواس خیلی خوبی برای انتخاب آثار در این جشنواره وجود دارد. من فکر می‌کنم صاحبان آثار این فیلم‌ها هم از اینکه فیلمشان را در سینمای کشورشان به موفقیت برسانند ناامید شده‌اند، چرا که جنس فیلم‌هایشان با بدنه سینمای امروز جهان متفاوت است.

افشار تبادل فرهنگی بین هنرمندان را یکی از مهمترین اتفاقات جشنواره جهانی فیلم فجر خواند و تصریح کرد: این اتفاق جذابی است که هنرمندان بدانند در کشورهای دیگر نگاه فیلمسازان به موضوعاتی مانند کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه و ... چگونه است. ضمن اینکه این ارتباطات، ابهامات موجود را هم از بین می‌برد. مثلاً بارها اتفاق افتاده است که هنرمندان خارجی پس از تماشای فیلم های ایرانی از ما می پرسند شما واقعا شب ها با روسری می‌خوابید؟ جشنواره جهانی فیلم فجر باعث می‌شود مهمانان خارجی نگاهی واقع‌بینانه به ایران و اقتضائات فیلم‌سازی در آن پیدا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار