رئیس جمهور در پایان نشست سران و مسوولان قوای مجریه، مقننه و قضاییه:

مردم مطمئن باشند که نیازهای ارزی آنان تامین می‌شود/ راه موفقیت در همه امور همفکری و هماهنگی بین قوای سه گانه است

تهران (پانا) - نخستین نشست سران و مسوولان قوای مجریه، مقننه و قضاییه عصر یکشنبه به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۵۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد
مردم مطمئن باشند که نیازهای ارزی آنان تامین می‌شود/ راه موفقیت در همه امور همفکری و هماهنگی بین قوای سه گانه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهور در پایان این نشست که حدود سه ساعت به طول انجامید، با حضور در جمع خبرنگاران، ضمن تشریح محورهای مورد بحث سران و مسوولان سه قوه ، این جلسه و مسایل مطروحه در آن را بسیار ارزشمند و مفید توصیف کرد و گفت: این جلسه در آغاز سال جدید همفکری بسیار خوبی بود و در آن همه مشکلات و مسایل مورد نیاز و مطالبات مردم مورد بحث قرار گرفت.در این جلسه نمایندگان محترم مجلس و روسای قوا صحبت کردند و بسیار مهم بود که همه همفکر و هم‌نظر بودیم.

حجت الاسلام حسن روحانی خاطرنشان کرد : امسال بخاطر کمبود نزولات آسمانی، کشور با مشکلاتی مثل مسأله کم‌آبی مواجه است که در این جلسه راجع به آن بحث شد. درباره مسایل و مشکلات منطقه و موضوعاتی همچون برجام که ممکن است بدعهدی‌هایی در خصوص آن انجام بگیرد، صحبت شد که برای همه اینها باید برنامه لازم را داشته باشیم.

رییس جمهور اضافه کرد: دولت در این جلسه نظرات خودش را به نمایندگان مجلس و مسئولان عالی‌رتبه قضایی ارایه کرد که برای مسأله آب، کارگروهی تشکیل دادیم که به طور منظم تصمیماتی که در این زمینه اتخاذ می کند را اطلاع‌رسانی خواهد کرد و در زمینه مسایل اقتصادی هم دولت تصمیمات خوبی اتخاذ کرده است.

روحانی با بیان اینکه دولت در مسأله ارز ،پیش‌قدم شد که اگر احیاناً با مشکلی روبرو شویم، پیشاپیش این مسأله را پیش‌بینی و برنامه ریزی کرده باشیم، تصریح کرد: مردم عزیز، کاملاً ‌مطمئن باشند از لحاظ نیاز ارزی مردم در واردات و در زمینه خدماتی که مردم نیاز به ارز دارند، دولت ارز لازم را در اختیار دارد و در اختیار مردم خواهد گذاشت.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: این شرایط شرایط جدیدی است؛ در بعضی از امور نیاز به آیین‌نامه‌هایی داریم که در این راستا جلسات تشکیل و آیین‌نامه‌ها ابلاغ می‌شود.

روحانی با تاکید بر اینکه مردم نباید هیچ‌ گونه نگرانی در این زمینه داشته باشند، افزود: مردم ما مطمئن باشند امسال، سالی است که دولت در زمینه اشتغال، قدم‌های بسیار بهتری برخواهد داشت.

رئیس جمهور ادامه داد: میزان اشتغال خالص در سال گذشته 790 هزار شغل بود و امسال ان شاء الله شرایط بهتری خواهیم داشت و در زمینه سرمایه‌گذاری تلاش خواهیم کرد تا امسال در بخش مسکن سرمایه‌ گذاری خوبی انجام بگیرد.

روحانی خاطرنشان کرد: با طرحی که دولت برای بازآفرینی شهرها دنبال می‌کند، قدم بسیار خوبی در زمینه مسکن و سرمایه‌گذاری در این بخش برداشته خواهد شد که در زمینه اشتغال هم بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس جمهور افزود: همچنین دولت امسال در زمینه محیط زیست نیز قدم‌های خوبی برداشته و مردم شاهد آثار آن خواهند بود که یکی از آنها مسأله نوسازی خودروهای فرسوده است که با سرعت بیشتری هم امسال و سال‌های آینده انجام می‌گیرد تا بتوانیم حمل و نقل را در شرایط مطلوبی قرار دهیم و با نوسازی کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و کامیونت‌ها شرایط بهتری در محیط زیست ایجاد شود.

روحانی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در زمینه مقابله با ریزگردها تصمیم خوبی در بودجه اتخاذ کرده و آن تصمیم را اجرایی و عملیاتی خواهیم کرد و شاهد شرایط بهتری در محیط زیست در سال جاری خواهیم بود.

رئیس جمهور راه موفقیت در همه امور را همفکری و هماهنگی بین قوای سه گانه برشمرد و گفت: یکی از نکاتی که امروز هر سه قوه بر آن تأکید داشتند، مسأله امنیت سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه‌گذاری و رفع موانع در این بخش بود و این تصمیم قاطع دولت، مجلس و قوه قضائیه است که موانع سرمایه‌گذاری و تولید را رفع کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار