محمدعلی طالبی: ارتباط بین فیلمسازان برای بهتر شدن جشنواره جهانی فیلم فجر برقرار شود

تهران (پانا) - محمدعلی طالبی، کارگردان سینما، ضمن ارزیابی سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به ارایه پیشنهادهایی برای بهتر برگزار شدن این رویداد سینمایی پرداخت.

کد مطلب: ۸۱۵۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
محمدعلی طالبی: ارتباط بین فیلمسازان برای بهتر شدن جشنواره جهانی فیلم فجر برقرار شود

محمدعلی طالبی کارگردان سینما با حضور در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر درباره این رویداد سینمایی گفت: جشنواره جهانی فیلم فجر پس از جدایی از فجر ملی برای چهارمین بار است که به صورت مستقل برگزار می شود و کارهای آن به شکل حرفه‌ای پیش می رود، ضمن اینکه هرسال تلاش می شود تا کیفیت این رویداد افزایش پیدا کند .

وی افزود: در این چند سال از مهمانان تقریبا سرشناس و مدیران فستیوال های مختلف برای حضور در این رویداد هنری دعوت شده است که با این فعالیت ها، شرایطی ایجاد می شود که آنها می توانند فیلم های ایرانی را تماشا کنند.

این کارگردان سینما تاکید کرد: با توجه به تعداد زیاد جشنواره ها و فیلم ها این اتفاق به ندرت برای فیلمسازان ایرانی رخ می دهد که بتوانند در رویدادی به طور متمرکز توجه مدیران فستیوال ها و پخش کنندگان خارجی را به سمت فیلم خود معطوف کنند.

طالبی اضافه کرد: افرادی که به این جشنواره دعوت می شوند تقریبا از افراد سرشناس هستند که می توانند روی فیلم یک فیلمساز تاثیر بگذارند بنابراین جشنواره جهانی فیلم فجر به ویژه برای جوانان، فضای خوبی است که بتوانند آثارشان را در بازار فیلم و بخش های مختلف به دیگران نشان بدهند.

کارگردان «قول» برای بهتر شدن جشنواره پیشنهاد داد: به نظرم باید محل میزبانی حرفه ای برای جشنواره هایمان داشته باشیم. از سوی دیگر باید ارتباط بین افراد بین المللی حاضر در این جشنواره با فیلمسازان ایرانی بیشتر شود. باید با برگزاری جلسات مشترک این فضا بیشتر شکل بگیرد زیرا گاهی اوقات مهمانان می آیند اما فقط به بخش هایی که به آن دعوت شده اند، سر می زنند .

وی در پایان بیان کرد: باید روی بخش بازار و استقبال از آن بیشتر کار کنیم. با همه این صحبت ها باید بگویم کاری که در این چهار سال میرکریمی به عنوان دبیر انجام داده، باعث شده است آبرویی برای سینمای ایران خریداری و دوباره روی سینمای ایران تمرکز شود تا افراد بدون هر نوع جناح بندی به جشنواره بیایند، فیلم ها را ببینند و بخرند .


آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است .

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار