هفت سال هدفمندی یارانه‌ها زیر ذره‌بین بهارستان

تهران (پانا) - گزارش 7 ساله عملکرد قانونن هدفمندی یارانه‌ها در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد.

کد مطلب: ۸۱۵۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد
هفت سال هدفمندی یارانه‌ها زیر ذره‌بین بهارستان

گزارش عملکرد قانون هدفمندی یارانه‌ها در حد فاصل سال‌های اجرای آن یعنی بین سال‌های ۸۹ تا ۹۵ در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی قرائت شد.

محمد مهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گزارش این کمیسیون از عملکرد قانون هدفمندی یارانه‌ها در قوانین بودجه سنواتی طی سال‌های ۸۹ تا ۹۵ را در چند فصل از جمله منابع حاصل از اجرای قانون عملکرد مصارف در سازمان هدفمندی یارانه‌ها، جمعیت دریافت کننده یارانه نقدی و اشکالات و نواقص مشاهده شده، قرائت کرد.

در این گزارش همچنین کمک به بخش تولید، سلامت و افزایش بهای تمام شده پروژه‌های عمرانی نیز عنوان شده است.

در مقدمه این گزارش آمده است:

«در سنوات گذشته بررسی‌های همه جانبه کارگروه‌های تحول اقتصادی حاکی از آن بود که نظام مالیاتی، نظام گمرکی، نظام بانکی، چارچوب ارزش‌گذاری پول ملی، بهره‌وری، نظام توزیع کالا و خدمات و همچنین نظام تخصیص و توزیع یارانه‌ها، نیازمند اصلاحات ساختاری هستند تا اقتصاد کشور رونق یافته و به رشد و توسعه برسد.

در این راستا هدفمند کردن یارانه‌ها، یکی از مهم‌ترین محورها در میان برنامه‌های هفت‌گانه طرح تحول اقتصادی است که با آحاد مردم و عدالت اجتماعی ارتباط مستقیم دارد.

قبل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، همواره یارانه‌هایی به طور غیر هدفمند به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت می‌شود که این امر از عوامل گسترش بی‌عدالتی، کاهش بهره‌وری و همچنین کسری بودجه و تبعات ناشی از آن همچون تورم می‌شود؛ لذا به منظور ایجاد تحول در کشور در سال 1388 قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تصویب و به اجرا گذاشته شد.»

متن کامل این گزارش متعاقبا منتشر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار