سرپرست آموزش و پرورش استان اصفهان:

سند تحول نقشه راه جامعه تعلیم و تربیت کشور است

اصفهان(پانا) - سرپرست آموزش و پرورش استان اصفهان در آیین نمادین زنگ سلامت گفت: در وزارت آموزش و پرورش سندی را تحت عنوان سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت داریم که به عنوان نقشه راه جامعه تعلیم و تربیت کشور به شمار می رود.

کد مطلب: ۸۱۵۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول نقشه راه جامعه تعلیم و تربیت کشور است

محمد جواد احمدی در آیین نمادین زنگ سلامت که در مدرسه شاهد غفاری با حضور مدیرکل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد اظهار داشت: ما بر اساس و بر مبنای محتوای سند تحول بنیادین برنامه ریزی درست را ادامه می دهیم.

وی ادامه داد: در این سند محورهایی به عنوان شاخص های اصلی مشخص شده و تکالیفی را برعهده ما گذاشته که نامش را ابعاد یا ساحت های تربیت می گذاریم، ابعادی که باید در روند تعلیم و تربیت به آنها توجه کنیم و مباحث اعتقادی و دینی ما را دربرمی گیرد.

سرپرست آموزش و پرورش استان اصفهان با اعلام اینکه این سند به ابعاد علمی، اقتصادی ، کارآمدی، تحرک، تندرستی جسم و بعد زیست محیطی اشاراتی دارد گفت: هر جا بحث از سلامت روان و حرکت در این مسیر است، از استعدادهای خدادادی به عنوان امانتی که در اختیار ما است بحثی آمده و به همین خاطر باید از این فرصت ها به خوبی استفاده کنیم .

وی افزود: سلامت جسم و روح در شعر شعرا و بیان حکما و عقلا هم اشاره شده است که دارای مفاهیم و نکاتی است که ما را از خطا مصون نگه می دارد چرا که هر کجا بررسی می کنیم همانجا عقل سالم در جسم سالم است.

احمدی تاکید کرد: همانگونه که بحث آموزش و عدالت آموزشی مهم است به همان مقدار بحث سلامت هم مهم است چون وجودشان در جسم انسان سالم کیفیت حرکت را ارتقا می دهد.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: شما مخاطب ما هستید و پتانسیل این موضوع را دارید که در بحث فرهنگ سازی و نشر این بحث نقش مفیدی را ایفا کنید تا در احیای مسائلی که برای جامعه سالم و نشاط لازم است سرعت بیشتری داشته باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار