از کتاب "آشیخ فاضل" در ساوجبلاغ رونمایی شد

ساوجبلاغ (پانا) -  از کتاب آشیخ فاضل در ساوجبلاغ رونمایی شد.این کتاب توسط علی منصور زارع از نویسندگان شهرستان ساوجبلاغ به روایت شیرین زندگی ساده روحانی رزمنده دفاع مقدس و کشاورز 'محمد اسماعیل فاضل فرد' از شاگردان امام خمینی (ره ) و پدر شهیدان محمد و علی فاضل فرد می پردازد.

کد مطلب: ۸۱۴۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
از کتاب "آشیخ فاضل" در ساوجبلاغ رونمایی شد

به گزارش خبرنگار پانا از البرز در ساوجبلاغ، از کتاب آشیخ فاضل در ساوجبلاغ رونمایی شد.این کتاب توسط علی منصور زارع از نویسندگان شهرستان ساوجبلاغ به روایت شیرین زندگی ساده روحانی رزمنده دفاع مقدس و کشاورز 'محمد اسماعیل فاضل فرد' از شاگردان امام خمینی (ره ) و پدر شهیدان محمد و علی فاضل فرد می پردازد.
فرماندار ساوجبلاغ در مراسم رونمایی از این کتاب که در فرهنگسرای امام علی (ع)هشتگرد بر گزار شد به زندگی ساده این روحانی پرداخت و گفت: این پدر شهید شاگرد امام راحل بوده و نقش مهم وی در انقلابی کردن مردم ساوجبلاغ و روشنگری ایشان در دوره طاغوت بر هیچ کس پوشیده نیست .
ابوالقاسم پالیزگیر افزود: این روحانی ساده زیست، عایدات زندگیش از محل کارگری و کشاورزی حاصل می شود و در دفاع مقدس به خوبی نقش آفرینی کرد ضمن آنکه 2 فرزند بزرگوارش در جبهه های حق علیه باطل به شهادت رسیدند.
وی در ادامه بیان کرد: داستان این کتاب حاوی زندگی، حکایات و قصه های کودکی تا زمان حاضر این شاگرد ساده زیست امام است.
پالیز گیر گفت: حکایت رشادت های این رزمنده پیردفاع مقدس در کنار 2 فرزندشهیدش زیبا ، دلنشین و خواندنی است.
وی با اشاره به شخصیت اصلی کتاب اظهار داشت: این روحانی، عارف مجاهدی است که مانند شهدا زندگی کرده است و درخشان ترین فصل زندگی اش را پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس می داند.
پالیزگیربا بیان اینکه حوزه دفاع مقدس جا برای کار در تمام زمینه ها دارد، اظهارداشت: متاسفانه درزمان حاضر در این حوزه کم کاری شده و باید به آن توجه کرد چرا که این حوزه بسیار ارزشمند است و نباید اجازه بدهیم ارزش های دفاع مقدس در پیچ و خم زمانه به دست فراموشی سپرده شود.
امام جمعه چهارباغ دراین مراسم گفت: آشیخ فاضل شخصیتی است که هرگز به کسوت ظاهری روحانیت قناعت نکرده و جوهره وجودی اش را در تلاش و معاش دنیا و آخرت صیقل داده و داغ خستگی را بر دل خستگی گذاشته است.
محمدی افزود: خاطرات خطیر این پیر مرشد و پدر 2 شهید والامقام ، روح خواننده را تشنه دریای بیکران مجاهدت و فضایل بی پایان این رود تا همیشه سیال می گرداند.
فاضل فرد رزمنده و پدر 2 شهید دفاع مقدس که کتاب 'آشیخ فاضل ' در توصیف وی نگاشته شده ، سخنان خود را با یک خاطره از امام خمینی (ره ) آغاز کرد.
وی با بیان اینکه در دوران طلبگی ومبارزات علیه حکومت ستمشاهی یک بار امام از دست من عصبانی شد ، در تشریح این موضوع گفت: درسال 42 موضوع تحت تعقیب قرار گرفتن طلبه ها و دستگیری آنها توسط عوامل ساواک خطری بزرگ برای این قشر بود که به ناگاه در آن زمات امام مرا درکوچه ای که مشرف به منزل معظم له بود دید و با عصبانیت رو به من کرد وفرمود' مگر نگفتم از خانه بیرون نیا.
وی ادامه داد: امام به من فرمود افرادی هستند که کارشان شناسایی و دستگیری شما طلبه های جوان است و من رفتم تا 2 ماه از منزل بیرون نیامدم تا اینکه امام متوجه غیبت من شد و آیت الله اشتهاردی را دنبالم فرستاد، وقتی خدمت آقا رسیدم ، گفتم دستور دادید بروم منزل و بیرون نیایم ، زمان تعیین نفرمودید، اگر ایشان از سوی شما به منزل ما نمی آمدند تا آخر عمر به اطاعت از دستورتان در خانه می ماندم و معظم له فرمودند خطر رفع شد، فرستادم دنبالت که بفهمی دیگر مانعی نیست.
فاضل فرد که اکنون یک روحانی سالمند به شمار می رود دربخش دیگر سخنانش با قدردانی از مسئولان ونویسندگان ساوجبلاغی، گفت: من یک طلبه ام و لایق این همه محبت نیستم زیرا خادم مردم هستم .
وی افزود: من از هیچ کس توقع و انتظار پاسداشت و چنین برنامه هایی را ندارم چرا به عنوان یک طلبه کوچک و کشاورز وظیفه خود می دانم برای رضایت خداوند گام بردارم.
فاضل فرد متولد سال 1317 اکنون به رغم کهولت سن در شهرستان ساوجبلاغ به کار کشاورزی مشغول است.
فرزندان وی به ترتیب پاسدار محمد فاضل فرد متولد ۱۳۴۰در ۲۸ بهمن سال ۶۵ در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید و بسیجی علی فاضل فرد متولد ۱۳۴۲ در سال ۱۳۶۰در منطقه چزابه شربت شهادت نوشید.
امام خمینی ، فاضل فرد را دوران طلبگی 'آشیخ فاضل ' خطاب می کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار