حاشیه‌های حضور وزیر بهداشت در مجلس؛ پای قوه قضائیه هم وسط آمد

تهران (پانا) - حضور وزیر بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی همواره با حاشیه‌هایی همراه بود اما این‌بار کار به قوه قضائیه کشید.

کد مطلب: ۸۱۴۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
حاشیه‌های حضور وزیر بهداشت در مجلس؛ پای قوه قضائیه هم وسط آمد

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (سه‌شنبه) برای پاسخ به سوالات نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه و علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران به مجلس شورای اسلامی آمد.

برای آنان‌که سابقه برخوردهای قبلی وزیر بهداشت و بهارستان‌نشینان را در خاطر دارند، این حضور نمی‌توانست بدون حاشیه باشد، حاشیه‌هایی که از مجلس نهم و حضور هاشمی با خودروی «پورشه» آغاز شد.

امروز هم قاضی‌زاده هاشمی مطابق معمول با اعتماد به نفسی قابل توجه پشت تریبون رفت و در مقابل سوالات قاضی‌پور که تولید ملی و حمایت از شعار سال را مدنظر داشت، یادآوری کرد که حاضر نیست برای کالای ایرانی گران و بی‌کیفیت هزینه کند.

وزیر بهداشت گفت که قانون به او اجازه واردات 10 درصد محصولات مورد نیاز وزارتخانه خود را می‌دهد و واردات صافی دیالیز صورت گرفته نیز در همین راستا بوده است.

طبیعی بود که پاسخ‌های وی به مزاج نماینده اصولگرا و اصولا تندرو ارومیه خوش نیاید، وی پشت تریبون رفت و خطاب به وزیر بهداشت گفت که شما وزیر واردات هستید.

او همچنین مدعی شد که قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مرسدس بنز آمریکا که بخش اعظمی از سهامش در اختیار صهیونیست‌هاست، است.

ثروت وزیر بهداشت پیش از رسیدن به مقام وزارت مشخص بود، او چشم پزشک کابینه و از مجرب‌ترین متخصصان چشم‌پزشکی است و همین ثروت بارها و بارها موجب شده است که برچسب‌های بعضا عجیب و غریبی از سوی نمایندگان به وی زده شود، برچسب‌هایی که تاکنون سند و مدرکی برای اثبات نداشته‌اند.

اما این‌بار وزیر بهداشت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی پای قوه قضائیه را به ماجرا باز کرد و از آیت‌الله آملی لاریجانی خواستار رسیدگی به تهمت‌های زده شده به وی در خانه ملت شد.

قاضی پور که در اظهارنظرهای تند ید طولایی در بهارستان دارد، ساکت نماند و خطاب به وزیر به بهداشت گفت که مرا از قوه قضائیه و شکایت نترسانید، او گفت که پیشتر، سایر وزرا هم از او شکایت کرده‌اند و او حاضر است برای کارگران ایرانی شلاق بخورد و اعدام شود.

اینکه این اظهارات قاضی پور احسنت برخی نمایندگان و خنده برخی دیگر را در پی داشت، به کنار اما نکته قابل توجه ماجرا آنجاست که نمایندگان مجلس با رأی موافق خود به قاضی زاده هاشمی بار دیگر اعلام کردند که به رغم اظهارات قاضی پور، همچنان هاشمی را وزیری موفق می‌دانند.

در ادامه نوبت به علیرضامحجوب، نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران رسید، حوزه سوالات محجوب عمدتا مربوط به سازمان پرحاشیه و پرمشکل تامین اجتماعی بود و پاسخ‌های در خور خود را از وزیر بهداشت گرفت.

محجوب نیز از پاسخ های وزیر بهداشت قانع شد اما خطاب به وی گفت که از کبر و غرور خود در مقابل نمایندگان ملت کم کند.

ادعای نمایندگان مجلس مبنی بر آنکه وزیر با غرور در مقابل آنها می‌ایستد، بارها و بارها برای وی حاشیه‌ساز شده است به طوری که هربار حضور هاشمی در بهارستان، جنجال‌های خاص خود را به همراه دارد.

در ادمه صحن علنی مجلس، مسعود پزشکیان که در غیاب لاریجانی و سفر وی به ویتنام ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت و خود نیز در دولت‌ هشتم سابقه ریاست بر وزارتخانه بهداشت داشت، وارد میدان شد.

پزشکیان برای رعایت عدالت ابتدا بر نمایندگان مجلس تحت مدیریت خود تاخت و گفت که بخش دوم اظهارات قاضی‌پور درست نبوده اما فورا یادآوری کرد که پاسخ‌های وزیر نیز صحیح نبوده است.

نماینده اعتدال‌گرا و اصلاح‌طلب بهارستان در ادامه تمام قد پشت کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ایستاد و به قاضی‌زاده هاشمی یادآوری کرد که بررسی‌های این کمیسیون تخصصی بوده است.

نایب رئیس بهارستان که با لحن خاص سخن گفتن خود بارها و بارها صراحتش را به رخ کشیده است، خطاب به وزیر بهداشت گفت: «چون در این‌باره موضع داشتم حرف نزدم، ولی معتقدم اگر قانون را درست اجرا می‌کردید، وزارت بهداشت و بیمارستان‌ها به این گرفتاری‌ها دچار نمی‌شدند و هرج و مرج به وجود نمی‌آمد.»

این موضع‌گیری نایب رئیس مجلس علیه وزارت بهداشت و سکان‌دار این وزارتخانه چندان غافلگیرکننده نبود؛ از همان روزهای ابتدایی حضور هاشمی در وزارت بهداشت شایعات درباره مخالفت پزشکیان با این انتصاب وجود داشت.

با وجود همه این حواشی وزیر بهداشت به سلامت از پیچ بهارستان گذشت، پیچی که با در نظرگیری شرایط و اتکا به شنیده‌ها می‌توان انتظار داشت که در دو سال پیش روی مجلس دهم تندتر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار