سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

هیچ پاراگرافی به برجام اضافه نخواهد شد

ورامین (پانا) - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی‌ها برجام را نقض خواهند کرد، چرا که از ابتدا بنای اجرای آن را نداشتند.

کد مطلب: ۸۱۴۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
هیچ پاراگرافی به برجام اضافه نخواهد شد

سید حسین نقوی حسینی، نمایندۀ مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: برجام یک توافق بین‌المللی است که بین ایران و ۱+۵ منعقد شد و مورد تأیید اتحادیه اروپا و سازمان ملل قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: برجام مورد قبول و تأیید جامعه جهانی است و آنها از این توافق‌نامه استقبال کرده‌اند و بر لزوم حفظ آن اصرار دارند.

نماینده مردم قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای از همان ابتدا فرمودند، آمریکا دولتی عهد و پیمان‌شکن است، امروز بعد از دو سال و چند ماه که از اجرای برجام گذشته است می‌بینیم که منویات و سخنان مقام معظم رهبری تعبیر شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه هیچ پاراگرافی به برجام اضافه نخواهد شد ادامه داد: از دید جمهوری اسلامی ایران این توافق‌نامه قابل مذاکره و تغییر نیست و ادامه برجام منوط به حفظ کامل آن بدون تغییرات است

وی اظهار داشت: برجام با همه نقاط ضعفش مورد تأیید قرار گرفته شده است، و زیر بار اضافه کردن پیوست یا اعمال تغییرات در این توافق‌نامه نمی‌رویم.

نقوی‌حسینی با بیان این که ایران به تعهدات بین‌المللی خود پایبند است، تصریح کرد: برجام در صورتی که دست‌کاری شود دیگر قابل اجرا نیست.

نمایندۀ مردم ورامین در مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه آمریکا از برجام خارج می‌شود، یادآور شد: احتمال می‌دهیم که آمریکایی‌ها این توافق‌نامه بین‌المللی را نقض کنند، چراکه از ابتدا بنای اجرای آن را نداشتند.

وی ضمن ابراز تأسف از این امر که بدعهدی ذات واقعی دولت آمریکاست، خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها هیچ‌گاه به عهد خود پایبند نبودند و به وعده‌های خود عمل نکردند.

نقوی‌حسینی با اشاره به تغییراتی که رئیس جمهور آمریکا و مشاور امنیتی‌اش می‌خواهند در برجام اعمال کنند، گفت: آمریکا با این کار عملاً برجام را نقص کرده و از این توافق خارج می‌شود.

وی در پایان افزود: اگر آمریکا یا دیگر طرف‌ها از توافق‌نامه بین‌المللی برجام خارج شوند، ادامه اجرای برجام عملاً منتفی خواهد شد.

/خبرنگار: امین کردبچه چنگی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار