استاندارخوزستان: شرط توسعه رشد نیروی انسانی ماهر و کارآمد است

اهواز (پانا) - استاندارخوزستان با تاکید بر تربیت نیروهای متخصص و با مهارت جهت جذب در صنایع استان و توسعه اشتغال گفت: شرط توسعه رشد نیروی انسانی ماهر و کارآمد است.

کد مطلب: ۸۱۳۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
استاندارخوزستان: شرط توسعه رشد نیروی انسانی ماهر و کارآمد است

غلامرضا شریعتی در مراسم کلنگ زنی پروژه توسعه،نوسازی، بهسازی و تجهیزات کارگاههای الکترونیک،برق،ساختمان و تاسیسات دانشکده فنی و حرفه ای دانشگاه شهیدچمران اهواز اظهارکرد:صنایع فقط به نیروی متخصص نیاز ندارند بلکه نیروها باید مهارت و تکنیک لازم را داشته باشند تا طراحی و مهندسی ها را بتوانند اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه مهارت افزایی پروژه های بزرگی در استان داریم عنوان کرد: بعضا با انتقاداتی مواجه می شویم که چرا از نیروهای بومی استفاده نمی شود و صاحبان کار نیز می گویند نیروهای ماهر در استان وجود ندارد؛بنابراین لازم است بیشتر در توسعه نیروهای انسانی کارکینم.

استاندارخوزستان بیان کرد: آموزش های فنی حرفه ای نقش اساسی در تربیت نیروی ماهر دارد. نخستین آموزشکده های فنی حرفه ای کشور در خوزستان ایجاد شده اما متاسفاه به دلیل 8 سال جنگ و عواقب پس از آن در استان های دیگر گسترش پیداکرد.

شریعتی افزود:اگر بناست پروژه های دیگر همانند غرب و شرق کارون در حوزه نفت توسعه دهیم تا اشتغال ایجاد شود،باید شرایط لازم را برای مهارت افزایی و آموزش را برای جوانان فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: از آنجایی که آموزشکده ها کار تخصصی انجام می دهند ضرورت دیدیم به توسعه آموزشکده ها کمک کنیم و نیروهای ماهر تربیت کنیم.

استاندارخوزستان خاطرنشان کرد: برای توسعه آموزشکده های تخصصی فنی حرفه ای در خوزستان، امروز تفام نامه ای منعقد شد که 3 میلیارد تومان را دانشگاه شهید چمران اهواز و 7 میلیارد تومان از اعتبارات استان تامین می شود.بعد از به نتیجه رسیدن تفاهم نامه اهواز برنامه داریم تفاهم نامه های دیگری برای شهرستان های دیگر داشته باشیم و شرایط را برای کسانی که از هنرستان ها فارق التحصیل می شوند فراهم کنیم تا وارد آموزشکده های فنی حرفه ای شوند و مهارت های تخصصی یاد بگیرند و وارد بازار کار شوند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار