بازدید مدیرکل بانوان وزارت آموزش و پرورش از مدارس محروم خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان: تحصیل دختران از اولویت های مهم آموزش و پرورش خوزستان است

اهواز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: فراهم آوردن زمینه های لازم برای تحصیل دختران و جلوگیری از بازماندگی تحصیلی در آنها از اولویت های مهم آموزش و پرورش خوزستان است.

لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان: تحصیل دختران از اولویت های مهم آموزش و پرورش خوزستان است

محمدتقی زاده در حاشیه بازدید مدیرکل بانوان وزارت آموزش و پرورش از مدارس محروم گفت: طی سالهای اخیر با اجرای برنامه توسعه آموزش و پرورش، بسیاری از شاخص های آموزشی در استان خوزستان با رشد رو به رو شد.

وی تربیت بدنی، بهداشت و توجه به مدارس دختران را بخشی از این شاخص ها عنوان کرد و گفت: با توجه به وجود شرایط خاص فرهنگی در برخی از نقاط استان خوزستان، باید تلاش شود تا با اصلاح نوع نگاه به دختران، دیدگاهی که از تحصیل آنها ممانعت به عمل می آورد را اصلاح کرد.

تقی زاده در عین حال استان خوزستان را استانی دو زبانه دانست و اضافه کرد: استان خوزستان دارای یک صد هزار دانش آموز پایه اول دبستان و یک هزار و 500 نوآموز پیش دبستانی است و اجباری شدن دوره پیش دبستانی طی دو سال گذشته با هدف جلوگیری از افت تحصیلی و بازماندگی از تحصیل در این استان انجام شده است.

وی توسعه پیش دبستانی و سواد آموزی را از اولویت های دیگر برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد و گفت: استان خوزستان توانست طی سال گذشته در جذب نوآموزان پیش دبستانی رتبه اول کشوری را به دست آورد.

تقی زاده با اشاره به اینکه خوزستان استانی با درآمدهای بالای نفتی است، گفت: علی رغم اینکه خوزستان با بهره گیری از منابع نفتی دارای رتبه دوم اقتصادی کشور است اما آموزش و پرورش دارای 1 میلیارد و 200 میلیون تومان سرانه برای 1 میلیون دانش آموز است که این امر ما را با چالش کمبود منابع و اعتبارات رو برو کرده است.

وی کمبود نیروی انسانی را یکی دیگر از مشکلات در آموزش و پرورش خوزستان بر شمرد و تصریح کرد: پیشرفت و توسعه در آموزش و پرورش مرهون نیروی انسانی است و آموزش و پرورش خوزستان با کمبود 15 هزار معلم و دارا بودن 40 هزار کلاس درس، در این حوزه با چالش رو به روست. از این رو مجبور شدیم کمبود نیروی آموزشی را از طریق 220 هزار ساعت حق التدریس و به کار گیری نیروهای حق التدریس جبران کنیم و آموزش و پرورش خوزستان بالاترین آمار حق التدریس در کشور را به خود اختصاص داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار