معاون آموزش متوسطه آموزش پرورش استان بوشهر:

منطقه کاکی به لحاظ کیفی در کنکور سراسری سال 96رتبه اول استان را دارد

کاکی ( پانا ) معاون آموزش متوسطه آموزش پرورش استان بوشهر گفت: منطقه کاکی به لحاظ میانگین نمره داوطلبان در کنکور سراسری سال 96رتبه اول استان را دارد

کد مطلب: ۸۱۲۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
منطقه کاکی به لحاظ کیفی در کنکور سراسری سال 96رتبه اول استان را دارد

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه کاکی، حسین درتاج در همایش تقدیر از دانش آموزان برتر حوزه ی آموزش منطقه کاکی با اشاره به مأموریت آموزش و پرورش در نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار داشت: آموزش و پرورش وظیفه سنگینی بر عهده دارد و به تنهایی قادر نیست این رسالت مهم برا به پیش ببرد بنابراین نیاز است که همه دستگاه ها اعم از دستگاه های دولتی و حکومتی و به ویژه مردم، آموزش و پرورش را در انجام رسالت و تکلیفی که بعد از اجرای سند تحول بنیادین سنگین تر و مهم تر شده یاری کنند.

وی گفت: کاکی سابقه درخشانی در زمینه های علمی داشته و دارد و در گذشته این شهر یکی از پیشتازان عرصه های علمی در سطح کشور بوده است که چندین سال به دلایلی این حرکت رو به رشد در عرصه های علمی دچار توقف شد که دلایل زیادی می توان برای آن بر شمرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: خروجی آموزش و پرورش در حال پایه چهارم و در سال تحصیلی آینده پایه دوازدهم می باشد و دو شاخص مهم در این بین جهت ارزیابی از فعالیت های آموزش و پرورش وجود دارد که برای همه قابل قبول و قابل استناد است یکی از این شاخص ها امتحانات نهایی و دیگری میزان موفقیت در کنکور سراسری است.

درتاج ادامه داد: در نتایج مربوط به امتحانات نهایی کل استان رشد قابل توجهی داشته که تحت تأثیر عواملی چون برنامه ریزی صحیح و اصولی در آموزش و پرورش و حمایت های مالی شوراها، دهیاران، بخشداران و شهرداران می باشد که رشد یک نمره ای در امتحانات نهایی در استان نتیجه همین عوامل تأثیر گذار است.

وی گفت: در بحث کنکور سراسری طبق آمار رسمی سازمان سنجش در منطقه کاکی 258 داوطلب در گروه های آزمایشی پنج گانه در کنکور سراسری سال 96 حضور داشتند که 51 داوطلب در دانشگاه های دولتی و روزانه قبول شدند و کاکی به این لحاظ مقام سوم استان را کسب نموده است.

درتاج ادامه داد: رتبه های زیر هزار در منطقه کاکی 8 نفر بوده که با توجه به تعداد داوطلب این منطقه در کنکور سراسری 96 این منطقه بهترین عملکرد در سطح استان را داشته است.

وی تصریح کرد: به لحاظ کیفی که بحث بسیار مهمی در کنکور سراسری می باشد طبق آمار منطقه کاکی به لحاظ میانگین نمره داوطلبان در کنکور سراسری با کسب میانگین 5423 رتبه اول استان را کسب نمود که با توجه به اینکه میانگین نمره استان در کنکور سراسری 5228 بوده، کاکی از میانگین استان نیز نمره بیشتری را کسب نموده است.

درتاج در پایان اظهار داشت: همه این موفقیت ها حاصل تلاش و زحمات همکاران در آموزش و پرورش، حمایت های بی نظیر استانداری، بخشداری ها، دهیاری ها، شهرداری ها و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار