مدیر عامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران : اولویت اول سازمان افزایش منابع پایدار است

تهران(پانا) - مدیر عامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران در جلسه دیدار نوروزی با پرسنل این سازمان به تشریح سیاست ها و استراتژی های سازمان در سال 97پرداخت و با تاکید بر اهمیت و اولویت افزایش منابع پایدار گفت ذی نفعان سازمان بازنشستگی شهرداری که به طور اخص بازنشستگان شهرداری هستند از مجموعه مدیریت سازمان توقع دارند تا با ایجاد فرصت های بهینه سرمایه گذاری به افزایش منابع پایدار همت گمارند.

کد مطلب: ۸۱۲۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیر عامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران : اولویت اول سازمان افزایش منابع پایدار است

به گزارش روابط عمومی سازمان بازنشستگی شهرداری تهران، در این مراسم که معاونین، مدیران، جمعی از مدیران عامل شرکت های تابعه و کارکنان حضور داشتند سید مهدی قاسمی ضمن اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در آغاز سال نو در حرم حضرت ثامن الحجج(ع) گفت: اگر بخواهیم سر فصل های سخنرانی رهبر انقلاب را با وضعیت سازمان بازنشستگی شهرداری تهران تطبیق دهیم می بینیم که موضوعات بر شمرده توسط ایشان به صورت مینیاتوری در سازمان بازنشستگی وجود دارد. به طور مثال رهبری از سپردن کار به دست مردم و تامین منافع آنها و مبارزه با فساد و تبعیض سخن گفتند.اگر بخواهیم در مقیاس کوچک به این موضوع توجه کنیم می بینیم که سازمان بازنشستگی شهرداری تهران هم باید ضرورت امروز خود را توجه به منافع ذینفعان که به طور اخص بازنشستگان محترم هستند قرار دهد .

مدیر عامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه اداره شهرداری تهران همانند اداره یک کشور است و مشکلاتی که در کشور وجود دارد در شهرداری هم قابل لمس است ادامه داد: همانگونه که رهبرانقلاب فرمودند بن بست در کشور وجود ندارد. ما می توانیم با خرد جمعی و مشارکت همه همکاران در شهرداری تهران و سازمان ها و شرکت های تابعه بر مشکلات فائق آییم.

وی افزود: هم اکنون بزرگترین تامین کننده منابع مالی و بودجه ای این سازمان، شهرداری تهران است. هر چند این حقیقت تلخ است اما سازمان بازنشستگی شهرداری تهران فعلا فقط می تواند درصد بسیار پایینی از حقوق بازنشستگی عزیزان بازنشسته را در پایان هر ماه تامین کند. در چنین شرایطی ما ناچاریم از کمک شهرداری بهره بگیریم تا خدای ناکرده ذینفعان سازمان در پایان هر ماه دچار مشکل نشوند. این در حالی است که باید تمام تلاش و همت خود را برای سرمایه گذاری و تامین منابع پایدار در خارج از مموعه شهرداری تهران هم مصروف داریم.
سید مهدی قاسمی در ادامه با اشاره به اهمیت توجه و رفع مشکلات همه بازنشستگان شهرداری تاکید کرد: یکی از سیاست های جدی مدیریت جدید سازمان، تکریم بازنشستگان است. باید تمهیداتی اندیشیده شودتا این عزیزان بدون حضور فیزیکی و مراجعه حضوری مشکلاتشان حل شود.
عضو هیات مدیره سازمان بازنشستگی در بخش دوم سخنان خود به استراتژی ها و برنامه های سال 97 سازمان پرداخت و گفت: ما دو رویکرد را همزمان در دستور کار قرار داده ایم. نخست جهت بخشی و برنامه ریزی برای سرمایه گذاری های قانونی، سالم و پایدار در عرصه اقتصادی که به تبع آن صرفه و صلاح سازمان و ذینفعان آن اولویت اصلی است؛ در کنار آن توجه به تحقق شعار سال 97 که توسط رهبری انقلاب مطرح شد از اهم نکات این استراتژی و رویکرد خواهد بود.

وی با اشاره به زمان بر بودن تحقق در آمدهای سرمایه گذاری به استراتژی دوم سازمان در سال 97 اشاره کرد و افزود: کاهش هزینه های جاری سازمان و مدیریت منابع مالی بدون کاهش کیفیت خدمت رسانی از اولویت های ما در سال جاری است. لذا در این جا ازهمه همکاران خودم و همه بازنشستگان عزیز دعوت می کنم تا با ارسال نظرات و پیشنهادات خو مدیریت کلان سازمان را یاری رسانند.

قاسمی تاکید کرد: بدون خرد جمعی و بهره گرفتن از نگاه ها و دیدگاه های کارشناسان زبده سازمان و تجارب گران بهای بازنشستگان عزیز میزان و ضریب خطا بسیار افزایش خواهد یافت.

عضو هیات مدیره سازمان بازنشستگی شهرداری تهران ضمن اشاره به خبری که طی روزهای اخیر در فضای مجازی منتشر شده و در آن یکی از قرار دادهای شرکت های تابعه سازمان بازنشستگی در دوران مدیریت سابق شهری را با قرار داد ترکمنچای مقایسه کرده است گفت: هرچند که من عادت ندارم به گذشته نگاه کنم و در صدد عیب جویی و بزرگنمایی خطاها و اشتباهات نیستم اما انتشار خبری که حاوی برخی مطالب درست و اشتباهات بود من را مجبور کرد که توضیحاتی را برای تنویر افکار عمومی ارائه نمایم. قراردادی در سال 92توسط یکی از شرکت های تابعه سازمان با یک شرکت بخش خصوصی به امضا رسیده است. در طرح اولیه مقرر شده بود در آن مجموعه کتابخانه، مرکز فرهنگی و توریستی احداث شود که متاسفانه به دلایل نامعلوم ضمن انحراف از طرح اولیه، قرار داد مذکور با اما و اگرها و ابهامات زیادی به امضا نهایی می رسد.

با پیگیری هایی که به عمل آمده متوجه شدیم که از آغاز تا امضای قرار داد به هیچ عنوان از بدنه کارشناسی سازمان و شرکت تحت مدیریت سازمان نظرکارشناسی دریافت نشده است. به عبارت دیگر طرح دارای پیوست کارشناسی و اقتصادی نبوده است.

بدون قضاوت و پیش داوری در خصوص قانونی بودن یا نبودن عقد چنین قرار دادی که قاعدتا باید مراجع صالحه درباره آن نظر خود ر اعلام کنند اما بدون شک این ایراد وارد است که فرآیند طراحی چنین پروژه ای بزرگ و عقد قرار داد، کارشناسان و ذینفعان سازمان مداخله ای نداشتند.

مدیر عامل سازمان بازنشستگی در پایان تاکید کرد: یک مدیر خوب باید از مطالبات پرسنل و ذینفعان مجموعه تحت مدیریت خود اطلاع داشته باشد و همکاران خود را در تصمیم گیری ها سهیم کند تا آنها نیز احساس کنند در سرنوشت سازمان سهیم هستند و نسبت به فرآیند اقدامات و امور محوله مداخله دارند در چنین شرایطی قطعا میزان خطاها کاهش و کیفیت عملکرد، بهبود قابل توجهی خواهد داشت.

گفتنی است؛ در پایان این دیدار از زحمات علی محمد متولیان، علی سوری و داود سالمی تجلیل و سید مهدی نادمی به عنوان قائم مقام مدیر عامل، فیروز حسین زاده معاون برنامه ریزی، محمد باقر نیشابوری مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی، محسن احمد خان بیگی مدیر املاک و مستغلات و سید علی حسینی به عنوان مدیر مجموعه هتل شهر معرفی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار