در گفت‌وگو با پانا

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران خبر داد: 200 دختر مجرد بالای 30 سال، متقاضی فرزندخواندگی

واگذاری کودکان به متقاضیان کمتر از یک ماه زمان می برد

تهران (پانا) - معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با اشاره به ثبت درخواست 3 هزار و 180 نفر در سامانه فرزندخواندگی می‌گوید که 200 نفر از دختران مجرد بالای 30 سال تقاضای خود را برای فرزندخواندگی در این سامانه ثبت کرده‌اند.

کد مطلب: ۸۱۱۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران خبر داد: 200 دختر مجرد بالای 30 سال، متقاضی فرزندخواندگی

احمد خاکی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به فعالیت یکساله سامانه فرزندخواندگی گفت: موضوع فرزندخواندگی پس از راه‌اندازی این سامانه با استقبال خوبی روبه‌رو شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران درخصوص فرایند بررسی پروند‌ه متقاضیان فرزندخواندگی اظهار کرد: کارشناسان بهزیستی به صورت آنلاین در حوزه شهر تهران مشغول بررسی تقاضاها هستند.

وی ادامه داد: در مجموع از تعداد تقاضاهایی که در سال گذشته بررسی شده، ۵۰۲ فرزند به خانواده‌ها واگذار شده است که همه این کودکان از طریق سامانه‌ای که در سال گذشته راه‌اندازی شد، واگذار شده‌اند.

خاکی با اشاره به تقاضای دختران مجرد برای فرزندخواندگی نیز گفت: در مجموع حدود 200 نفر از دختران مجرد بالای 30 سال تقاضای خود را برای فرزندخواندگی در سامانه ثبت کرده‌اند.

این مقام مسئول در بهزیستی استان تهران افزود: یکی از اقداماتی که در راستای ارتقای کیفیت سامانه انجام شده است تجزیه و تحلیل درخواست متقاضیان است که سعی می‌شود در به‌روزرسانی سامانه فرزندخواندگی مد نظر قرار بگیرد.

خاکی در ادامه با اشاره به کاهش مدت زمان واگذاری کودکان گفت: پس از راه‌اندازی سامانه فرزندخواندگی، فرایند واگذاری کاهش یافته و این مدت هم‌اکنون در شیرخوارگاه‌ها کمتر از یک ماه است و حتی در مواردی 10 تا 12 روز فرایند واگذاری انجام شده است در حالی که پیش از این حداقل زمان واگذاری کودکان شش ماه بوده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: در فرایند واگذاری کودکان به خانواده‌های متقاضیان، قوه قضاییه و سازمان بهزیستی همکاری دارند. روندها در این باره نسبت به گذشته عالی شده است و تلاش می‌شود تا از تعداد روزهایی که کودکان در شیرخوارگاه‌ها هستند کاسته شود و به حداقل زمان ممکن برسد

وی با بیان اینکه سه گروه از مردم تقاضای فرزندخواندگی دارند، یادآور شد: افرادی که به دلایل پزشکی نمی‌توانند صاحب فرزند شوند، افرادی که یک فرزند دارند و متقاضی فرزند دیگری هستند و گروه سوم دختران مجردی که متقاضی فرزندخواندگی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار