رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیرانتفاعی آذربایجان غربی:

باید به دنبال پررنگ تر کردن نقش مردم در اداره مدارس باشیم

ارومیه (پانا) - رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیرانتفاعی آذربایجان غربی گفت: باید به دنبال پررنگ تر کردن نقش خانواده ها در افزایش بازدهی مدارس باشیم.

کد مطلب: ۸۱۱۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد
باید به دنبال پررنگ تر کردن نقش مردم در اداره مدارس باشیم

افشین سنایی رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیرانتفاعی آذربایجان غربی اظهار کرد: در همه کشورهای دنیا اقشار مختلف مردم در امر آموزش و پرورش مشارکت دارند که این موضوع نباید در کشور استثنا شود همچنین در ایران نیز مشارکت مردم به شکل های مختلف از جمله انجمن اولیا و مربیان، شورا و مدارس هیات امنایی و مدارس غیردولتی متبلور می‌شود.

وی افزود: در آذربایجان غربی 117 مدرسه هیات امنایی وجود دارد که جمع کل دانش آموزان 45 هزار و 61 نفر می‌باشد و در یک هزار و 447 کلاس درس در حال تحصیل هستند که در سال گذشته تعداد این مدارس 5 واحد افزایش پیدا کرد.

سنایی در پاسخ به این سوال که صیانت از حقوق معلمین یکی از وظایف این اداره است در این زمینه چه اقداماتی انجام می‌گیرد، گفت: نیروهای شاغل در مدارس غیردولتی براساس قانون کار فعالیت می‌کنند یعنی قانون مصوبی که برای افراد شاغل وجود دارد برای معلمین هم صادق است.

وی اضافه کرد: در راستای احقاق حق معلمین و اینکه مدارس به آنچه متعهد شده‌اند عمل کنند یک سامانه تعیین نرخ شهریه راه انداز یشده است به طوری که در این سامانه مدیران مدارس تعداد افراد بیمه شده و لیست حقوق‌های واریزی را ارائه می‌دهند تا براساس اطلاعات ارائه شده و برخی فاکتورهای دیگر میزان شهریه هر مدرسه تعیین شود.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیرانتفاعی آذربایجان غربی یکی از اقدامات حائز اهمیت این مجموعه را اجرای طرح کاروزی دانست و ضمن تاکید بر لزوم اطلاع رسانی در این زمینه خاطرنشان کرد: اگر یک مرکز یا مدرسه‌ای دارای لیست بیمه است و سه نفر را بیمه کرده به ازای هر بیمه شده می تواند یک نفر کارورز معرفی کند طرح فوق برای کسانی مفید است که به تازگی فارغ التحصیل شده اند و سابقه کار هم ندارند آنها می توانند در سامانه کارورزی هم ثبت نام کنند و بعد از تعیین مدرسه غیردولتی و بعد از موافقت مدرسه می تواند به اداره کار برای عقد قرار داد مراجعه کند و معادل یک سوم حقوق کامل طبق قانون از اداره کار حقوق دریافت کند.

سنایی افزود: همچنین نیروهای کارورز در طول شش ماه بیمه مسئولیت بدنی می شوند و اگر برای ادامه کار در آن مدرسه به توافق برسند و بخواهند که بعد از شش ماه نیز کار کنند مدرسه موظف به پرداخت حق الزحمه است که در این صورت حق بیمه این فرد را دولت به مدت دو سال پرداخت می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار