۱۴۰ روستای شهرستان الیگودرز بدون راه دسترسی

تهران (پانا) - نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: کار صدا و سیما تنها توهین کردن است.

کد مطلب: ۸۱۰۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش ایسنا، «محمد خدابخشی» در شورای اداری استان لرستان با تقدیر از عملکرد بعضی از مدیران و انتقاد از کارکرد برخی دیگر اظهار کرد: مدیرانی که وقت خود را به روزمرگی می‌گذرانند بزرگترین عیدی که می‌توانند به مردم بدهند استعفای خود است.

وی با تاکید بر اینکه مدیران باید برنامه داشته باشند، گفت: همچنین هر سه ماه یک بار باید عملکرد خود را به نمایندگان مردم در مجلس ارائه بدهند.

خدابخشی با بیان اینکه عملکرد برخی از مدیران طی این مدت قابل دفاع نیست، افزود: در بازدید میدانی که از روستاهای الیگودرز به عمل آمد مشکلاتشان مورد بررسی قرار گرفت که اعم آنها شامل بتونی کردن کانال‌های انتقال آب برای کاهش هدررفت، لایروبی قنات‌ها و ایجاد جاده بین مزارع است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد روستاها با اداره کل منابع طبیعی مشکل دارند که باید رفع شود، بیان کرد: هر چند که قانون رفع تداخل داریم اما خوب مدیریت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در استان الگوی کشت بهینه‌ای نداریم و آموزش کشاورزان و ارتقای دانش زراعت آنان ضروری است، افزود: فلسفه وجودی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی در استان چیست؟ شرایط فعلی نشان می‌دهد که اثربخشی خاصی نداشته است.

خدابخشی بهره‌وری آب در کشور را ۴۷ درصد عنوان کرد و ادامه داد: این عدد در لرستان ۲۳ و شهرستان الیگودرز زیر ۱۱ درصد است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبات مردمی در رابطه با سد خان‌آباد گفت: حق مردم جزو دیون رفته که دیگر قابل پیگیری نیست.

وی از آبرسانی ۱۴۱ روستا به وسیله تانکر در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: شاخص‌های در حوزه راه و شهرسازی و حمل و نقل باید بهبود پیدا کنند و حدود ۵۰۰ کیلومتر راه هنوز آسفالت نشده است.

خدابخشی با بیان اینکه ۱۴۰ روستای شهرستان راه دسترسی ندارند، افزود: یک کیلومتر از جاده دسترسی بیمارستان ولیان الیگودرز نیاز به آسفالت دارد که هنوز راه و شهرسازی اقدام خاصی در این رابطه انجام نداده است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تعیین معاون عمرانی تاکید کرد و گفت: باید هر چه سریع‌تر پروژه‌ها پیگیری شوند و لازم است فردی را برای این سمت تعیین کرد.

وی با بیان اینکه باید به سرعت برای مدیران تصمیم‌گیری شود، ادامه داد: پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه در بعضی از نقاط وجود ندارد و باید پرسید که اپراتورها چرا به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

خدابخشی با اشاره به اینکه پوشش شبکه‌های صدا و سیما در منطقه زز و ماهرو وجود ندارد و مردم به شبکه‌های ماهواره‌ای گرایش پیدا کرده‌اند، افزود: عملکرد صدا و سیما ضعیف بوده و کارش تنها توهین کردن است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شهرک صنعتی خمین بیان کرد: این شهرک تنها هزار هکتار زمین دارد که برابر با تمام شهرک‌های صنعتی استان است؛ چطور باید با این شرایط سرمایه‌گذاری کرد؟

وی با بیان اینکه اداره ثبت اسناد استان بدون توجه به ظرفیت شهرستان از جاهای دیگر نیرو می‌گیرد، ادامه داد: بعضی از ادارات تعامل خوبی ندارند و به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

خدابخشی با انتقاد از عملکرد اداره کل اوقاف گفت: این اداره جاده دسترسی به امام زاده حسن را بهسازی نمی‌کند در حالی‌که اگر این کار انجام شود زائران این مکان مقدس ده برابر می‌شوند. چرا اوقاف با نمایندگان تعامل خوبی ندارد؟

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در گذشته نظام برنامه‌ریزی ضعیف بوده که نیاز به تقویت دارد. تمام مشکلات استان قابل حل است و مدیرانی که روحیه جهادی داشته باشند می‌توانند آنها را حل کنند.

وی یادآور شد: مدیران کت و شلواری و کروات زده به درد مردم و استان نمی‌خورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار