سازمان اطلاعات روسیه خطاب به تلگرام: دیتای کاربران را ندهید فیلتر می‌شوید

تهران (پانا) - تلگرام به مقامات روس گفته است از لحاظ فنی قادر به دادن دیتای رمزنگاری شده کاربران به سازمان اطلاعات روسیه / FSB نیست.

کد مطلب: ۸۱۰۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد
سازمان اطلاعات روسیه خطاب به تلگرام: دیتای کاربران را ندهید فیلتر می‌شوید

به گزارش خبرآنلاین، سازمان نظارت بر ارتباطات روسیه موسوم به Roskomnadzor برای بار دوم، دو هفته به مدیران تلگرام وقت داده بود تا دیتای کاربران را به سازمان اطلاعات و امنیت روسیه (جانشین کا گ ب) بدهد اما امروز «دیمیتری دینزه» وکیل تلگرام رسما اعلام کرد آنها به لحاظ فنی قادر نیستند دیتای کاربران را در اختیار مقامات روس قرار دهند، چرا که دیتا روی یک سرور و یک محل ذخیره نمی‌شود و در واقع اطلاعات کاربران بین چند سرور مختلف با هدف امنیت بالا و جلوگیری از سوء استفاده توزیع می‌شود. حتی بخش چت سری در تلگرام نیز هرچند دقیقه یک بار کلید رمزنگاری شده را تغییر داده و بدین ترتیب کسی قادر به کسب دیتا نخواهد بود و چت بین کاربران به طور خودکار پاک می‌شود. {لینک}

روس‌ها چند وقت پیش نیز تلگرام را تهدید کردند در صورت ندادن دیتای کاربران با خطر فیلتر شدن روبرو خواهد شد. سپس روس‌ها اعلام کردند توانسته‌اند تلگرام را هک کنند. اما تقاضای دوباره آنها نشان از دروغ‌گویی روس‌ها برای زدن بلوف به «پاول دوروف» دارد که جلوی هرگونه تهدید ایستاده و تاکید کرده است که به زورگویان و مخالفان حریم خصوصی و آزادی بیان اجازه چنین کاری را نخواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار