برنامه عملیاتی استان برای حمایت از کالای ایرانی

مشهد(پانا)- سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی برنامه های پیش بینی شده حوزه اقتصادی برای اجرای شعار سال 97 را تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۱۰۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
برنامه عملیاتی استان برای حمایت از کالای ایرانی

علی رسولیان در این خصوص گفت: برای اجرای این شعار، رویکردی عملیاتی را در پیش گرفتیم و نمی خواهیم صرفا در قالب شعار و برگزاری کنفرانس و همایش این کار را پیش ببریم.
وی افزود: به همین دلیل در همین مدت محدود از ابتدای سال، تعدادی از اولویت ها را تدوین و آماده کردیم و به عنوان سرفصل های برنامه های اقتصادی استان برای دستگاه های اقتصادی ارسال کردیم تا بتوانیم تا پایان فروردین ماه، برنامه ای عملیاتی مبتنی بر این شعار و اسناد بالادستی تنظیم شده، تهیه کنیم.
سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: از این اسناد می توان به سند چشم انداز توسعه، سیاست های کلی تولید، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، سیاست های کلی اصل 44 و همچنین سند آمایش استان و مهم تر از این موارد سند برنامه ششم توسعه کشور اشاره کرد که ما در سال گذشته برای آن برش استانی تهیه کردیم.
رسولیان ادامه داد: در این برنامه به صورت دقیق مشخص است که ما در سال 97 چه میزان صادرات ، سرمایه گذاری و اشتغال زایی باید داشته باشیم .
وی تصریح کرد: طبق این برنامه طی امسال باید 100 میلیارد تومان در بخش های مختلف سرمایه گذاری شود یا همچنین باید به رشد 12 درصدی در حوزه صادرات دست یابیم.
سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی با اشاره به طرح رونق تولید، این طرح را یکی از موارد اصلی در دست پیگیری در استان برشمرد و افزود: این طرح را امسال نیز اجرا خواهیم کرد و جذب حداکثری برخی اعتبارات از قبیل اعتبارات روستایی را که موعد جذب آن ها به سال 97 موکول شده است ، در دستور کار داریم.
رسولیان گفت: از دیگر موارد مد نظر برای امسال، افزایش بهره وری در واحدهای تولیدی و بهینه سازی آن ها و همچنین افزایش کیفیت تولیدات داخلی است که برای آن برنامه ریزی شده و باید برنامه عملیاتی آن را هم تدوین کنیم.
وی با تاکید بر تشدید بحران آب در استان، تصریح کرد: در این حوزه نیز ما پیگیر گسترش روش ها و فناوری های جدید برای بهینه سازی آبیاری مزارع و همچنین افزایش کشت گلخانه ای و مخصوصا موضوع انتقال آب هستیم.
سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی ادامه داد: بحث بازسازی و به سازی واحدهای تولیدی هم یکی از موارد اساسی برای افزایش بهره وری و کاهش هزینه تمام شده تولید در استان است.
رسولیان با تاکید بر این که بحث حمایت از سرمایه گذاران توانمند در استان یکی از سرفصل های مهم در حوزه اقتصادی است، بیان کرد: کمیته ویژه ای تحت عنوان کمیته ویژه کسب و کار به زودی تشکیل می شود که در آن کمیته می خواهیم با اصلاح فرایندها، فضای کسب و کار و سرمایه گذاری را توسعه دهیم.
وی با بیان این که موارد ارائه شده تنها بخشی از سرفصل های این برنامه ارسالی است، افزود: این برنامه حدود 15 سرفصل دارد و امیدواریم تا پایان فروردین بتوانیم برنامه عملیاتی و ارقام و اعداد و شاخص ها را ارائه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار