در گفت‌وگو با پانا

معاون سازمان بهزیستی کشور خبر داد: آغاز اجرای طرح کنترل معتادان بهبودیافته در 5 استان

تهران (پانا) - معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از آغاز اجرای طرح ویژه مدیریت معتادان بهبودیافته از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت که این طرح در استان‌های تهران، قم ، مشهد، اصفهان و شیراز اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۸۱۰۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون سازمان بهزیستی کشور خبر داد: آغاز اجرای طرح کنترل معتادان بهبودیافته در 5 استان

فرید براتی سده در گفت‌وگو با پانا درباره جزئیات طرح مدیریت معتادان گفت: در این طرح خدماتی کنترلی به معتادان ارائه می‌شود تا بعد از بهبود دوباره به چرخه مصرف مواد بازنگردند.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه معتادان بهبودیافته نیازمند خدماتی همچون اسکان، اشتغال و آموزش مهارت‌های زندگی هستند، گفت: ارائه این خدمات باعث می‌شود تا معتادان بهبودیافته مجددا به اعتیاد بازنگردند. هم اکنون یکی از مشکلاتی که در زمینه حمایت معتادان بهبود یافته وجود دارد، ارائه این خدمات است و می‌بینیم فردی که معتاد است بارها به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می‌کند اما بازهم به چرخه مصرف بازمی‌گردد.

براتی سده با بیان اینکه پروتکل اجرای آیین‌نامه خدمات پس از خروج برای معتادان تهیه شده است، گفت: اجرایی شدن آن مستلزم تجمیع بودجه‌های مربوط به اعتیاد از قوه قضائیه، وزارت رفاه، وزارت بهداشت، سازمان بیمه سلامت، دبیرخانه ستاد مواد مخدر و سازمان برنامه و بودجه است تا این برنامه به طور کامل اجرا شود.

وی با تأکید بر اینکه ارائه خدمات به معتادان بهبودیافته در سال جاری به تدریج انجام می‌شود، گفت: بر اساس این آیین‌نامه وضع معتادان از نظر اشتغال و حرفه‌آموزی، شرکت در برنامه‌های درمان، بازتوانی و کاهش آسیب درمان‌های دارویی، جلسات مشاوره‌ای و آموزشی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: براساس قانون برنامه ششم توسعه، سازمان بهزیستی به عنوان یکی از متولیان رسیدگی به آسیب اجتماعی اعتیاد تنها مدیریت آن را پر عهده دارد و دستگاه‌های دیگر باید با سازمان بهزیستی هماهنگ شوند و وظایف‌شان را انجام دهند. دستگاه‌هایی مانند قوه قضاییه، ناجا، شورای هماهنگی استان‌ها، ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت کشور، شورای اجتماعی و حتی کمیته امداد برای حمایت از خانواده افراد معتاد در این حوزه دخیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار