مدیرکل آموزش و پرورش مازندران

فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در آموزش و‌ پرورش ترویج شود

مازندران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: «نهادینه کردن و ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی باید جزو رسالت آموزش و پرورش شود.»

کد مطلب: ۸۱۰۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ استفاده از کالای ایرانی  در آموزش و‌ پرورش ترویج شود

قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، در نشست مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با مدیران آموزش و پرورش غرب استان با تبریک سال جدید و انتصاب عسکری نیکزاد به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، گفت: مدیران کار بسیار مهم و سنگینی را در سال جدید پیش رو خواهند داشت.

قاسم احمدی لاشکی با بیان اینکه مازندران دارای اقلیم و نیروی انسانی کارآمدی است، افزود: همدلی و همکاری در هر کاری امری مهم است تا منجر به بهبود وضعیت موجود شود.

نائب رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با ذکر این نکته که تعامل امری شعاری نیست بلکه در عمل ثابت می شود، اذعان داشت: با تعامل سازنده و مشارکت همه جانبه باید گامی در جهت کمک به آموزش و پرورش برداشت.

وی با اشاره به کارگیری از ظرفیت های غرب استان و تأکید بر حمایت از کالای ایرانی، اضافه کرد: مقام معظم رهبری شعار سال جدید را حمایت از کالای ایرانی معرفی فرمودند این کار و فرهنگ استفاده از تولید ملی از طریق آموزش و پرورش امکان پذیر است.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت نقش آموزش و پرورش را در نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالای ایرانی مهم برآورد کرد و ادامه داد: اگر تمام قوانین نوشته شود ولی آموزش و پرورش همکاری نکند دستیابی به اهداف غیر ممکن خواهد بود.

وی با بیان این موضوع که در کشورهای پیشرفته سن آموزش از سه سالگی آغاز می شود و این سن بهترین دوران آموزش است، تصریح کرد: در این کشورها اولین بودجه به آموزش و پرورش تعلق می گیرد سپس به نهادهای دیگر می رسد.

احمدی لاشکی خاطر نشان ساخت: برای عملیاتی شدن اهداف سال ۹۷ آموزش و پرورش استان باید کار خلاقانه ای در راستای حمایت از کالای ایرانی انجام دهد و نقش دانش آموزان و معلمان در اجرایی کردن این هدف مهم است.

نائب رییس کمیسیون آموزش مجلس تأکید کرد: کار معلمی معلم بودن است و دانشگاه فرهنگیان در تربیت نیروی انسانی وظیفه خطیری را بر عهده دارد.

دستیابی به اهداف آموزشی منطبق بر منابع باشد

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه اهداف آموزشی باید منطبق بر منابع مورد نظر باشد گفت: اگر منابع موجود نباشد برنامه ریزی مفهومی پیدا نمی کند.

عسکری نیکزاد با بیان اینکه آموزش و پرورش نیازمند مشارکت همه جانبه است، یادآور شد: دستیابی به اهداف درون و برون سیستمی با همکاری سازنده امکان پذیر است.

وی کار گروهی و مشترک را از جمله تکلیف آموزش و پرورش برشمرد و تصریح کرد: اگر قرار است در هر کاری پیشرفت و نتیجه ای حاصل شود از طریق همکاری سازنده انجام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با ذکر این موضوع که تعاملات باید تعریف شده باشد اذعان داشت: باید سیستمی عمل کرد و نظارت ها نباید چشمی باشد اگر در مسیر کار انحرافی مشاهده شد باید به حل آن مانع پرداخت. با مدیریت درآمد و هزینه می شود منابع راحفظ کرد.

نیکزاد با بیان اینکه هدف اصلی در مدرسه تربیت همه جانبه است، یادآور شد: نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالای ایرانی باید جزو رسالت آموزش و پرورش شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار