واکنش‌ها به ادعای جنجالی سرمربی تیم ملی‌؛ آغاز فاز جدید تقابل پرافتخارهای لیگ برتر با کارلوس کی‌روش

تهران (پانا)- کارلوس کی‌روش میزان آمادگی بازیکنان ملی‌پوش شاغل در لیگ برتر را برای حضور در جام جهانی کافی نمی‌داند؛ موضوعی که از سوی مربی‌های پرافتخار لیگ برتر با قاطعیت رد شده است.

کد مطلب: ۸۰۹۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
واکنش‌ها به ادعای جنجالی سرمربی تیم ملی‌؛ آغاز فاز جدید تقابل پرافتخارهای لیگ برتر با کارلوس کی‌روش

تیم ملی فوتبال ایران اردوی آفریقایی - اروپایی خود را در حالی به پایان رساند که در دیداری عجیب و پرحرف و حدیث سیرالئون را 4 بر صفر شکست داد، مقابل تونس با یک گل شکست خورد و در دیدار با الجزایر به پیروزی دو بر یک رسید.

پس از پایان بازی الجزایر، کارلوس کی‌روش در حضور خبرنگاران اظهارنظر عجیبی را مطرح کرد که شاید در فوتبال جهان نادر باشد، او که پیش از این نیز بارها به مربیان داخلی و حاضر در لیگ برتر به شکل‌های مختلف تاخته بود آمادگی بازیکنان ایرانی را برای حضور در جام جهانی کافی ندانست و گفت: تمرینات و مسابقات داخلی برای بازیکنان ما کافی نیست. هر مربی‌ای که بگوید این حرف درست نیست، دروغ می‌گوید و حقیقت را به شما نمی‌گوید. اکنون چه چیزی برای ایران اهمیت دارد، لیگ داخلی یا جام جهانی؟ این وظیفه من است که توجه‌ها را جلب کنم و بگویم که این یا همه چیز است یا هیچ چیز. من باید صادق باشم و این حرف را بزنم .

این اظهارنظرهای کارلوس کی‌روش در حالی است که فرصت زیادی تا پایان لیگ برتر باقی نمانده و تیم‌هایی که ملی‌پوش دارند ( به غیر از سپاهان که در نیمه پایینی جدول است و پرسپولیس که تقریباً قهرمانی‌اش مسجل شده است) سخت‌ترین هفته‌ها را برای جدال کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا پیش رو دارند.

به دنبال این اظهارنظر کارلوس کی‌روش، در برخی از نشست‌های خبری خبرنگاران واکنش سرمربی برخی تیم‌ها را درباره درخواست سرمربی تیم ملی جویا شدند که در بین 7 سرمربی لیگ برتری که با سؤال درباره اظهارنظر کی‌روش مواجه شدند هیچ یک عدم آمادگی بازیکنان ملی‌پوش شاغل در ایران را تائید نکردند و تنها وینفرد شفر بود که اعلام کرد آماده همکاری با تیم ملی خارج از برنامه تدوین شده، پس از برگزاری جلسه با سرمربی تیم ملی است.

در بین افرادی که با سؤال خبرنگاران مواجه شدند، برانکو سرمربی تیم ملی بوده و پرافتخارترین مربی خارجی فوتبال ملی ایران پس از انقلاب است؛ وینفرد شفر سابقه سرمربیگری در سه تیم ملی را دارد؛ امیر قلعه‌نویی پرافتخارترین سرمربی لیگ برتر ایران و سرمربی اسبق تیم ملی است. علی دایی سرمربی سابق تیم ملی بوده و مجید جلالی سابقه قهرمانی در لیگ برتر ایران را دارد. فیروز کریمی هم با پاس تهران سابقه قهرمانی در آسیا را دارد و منصور ابراهیم‌زاده مربی تیم ملی بوده است.

به عبارتی می‌توان گفت پرافتخارترین سرمربی‌های شاغل در لیگ برتر اظهارنظر کی‌روش را رد کرده‌اند و باید منتظر ماند و دید واکنش سرمربی تیم ملی به رد اظهارنظرش توسط این افراد چیست.

واکنش سرمربی‌ها درباره اظهارنظر کی‌روش طی چهار روز اخیر در زیر می‌آید.

برانکو ایوانکوویچ

کی‌روش از کجا می‌داند بازیکنان آماده نیستند؟ مگر چند بازی آنها را دیده که بازیکنان داخلی را ناتوان دیده که اعلام کرده آماده نیستند؟ اگر درست متوجه شده باشم باید از بازی فردا ملی‌پوشان را در اختیار تیم ملی قرار بدهیم اما قراردادم طوری است که تنها 30 روز می‌توانم به مرخصی بروم. دیروز متوجه شدم که لژیونرها آماده هستند و پرواز می‌کنند. بازیکنانی چون سردار آزمون، مهدی طارمی و کریم انصاری‌فرد در زمین پرواز می‌کردند و پس از 30 دقیقه آنها را نمی‌دیدم. اگر کی‌روش این حرف‌ها را زده، خیلی خوب است . گر درست تشخیص داده باشم با این صحبت‌ها باید بگوییم دایی مربی بدی است؟ اگر این‌طور باشد که معنایش این است مربیان ایرانی خوب نیستند. پس چطور استقلال، پرسپولیس و ذوب‌آهن اصفهان در آستانه به صعود مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا هستند؟

وینفرد شفر

من در سه کشور سرمربی تیم ملی بودم و برای سرمربی تیم ملی راحت نیست که همیشه بازیکنانش را در اختیار داشته باشد، چون بازیکنان در تیم باشگاهی خودشان هستند و هر چند روز یک بار در تمرین تیم ملی حضور می‌یابند. بازیکنان استقلال در چند ماه گذشته خیلی چیزها یاد گرفتند و برای تورنمنت‌هایی مثل جام جهانی آماده هستند .

باید با کی روش همکاری کنیم و دنبال جلسه با او هستم تا در رابطه با این مسائل صحبت کنم. من در تیم ملی کامرون، جامائیکا و تایلند بودم و در زمانی که به‌عنوان سرمربی تیم ملی کامرون کار می‌کردم با مربیان جلسه می‌گذاشتیم تا به راه‌حلی برسیم و دوست دارم با کی‌روش همکاری نزدیکی داشته باشم تا تیم ملی کیفیت خوبی داشته باشد .

علی دایی

تصمیمات کی‌روش محترم است اما به بازیکنانم نیاز داریم چرا که بازی حساسی در پیش داریم و روی بازیکنان سرمایه‌گذاری کرده‌ایم که نتیجه بگیریم. همیشه با تیم ملی همکاری کرده‌ایم و خواهیم کرد اما الان زمانی نیست که بازیکنان 40 روز در اختیار تیم ملی باشند. اکنون زمانی است که باشگاه‌ها از بازیکنان‌شان استفاده کنند. برای کی‌روش احترام قائلم اما فکر نکنم بخواهد از الان از بازیکنان استفاده کند .

امیر قلعه‌نویی

این برنامه ( برنامه لیگ برتر) مورد تایید کی‌روش بوده و آقای فتاحی بارها گفت که برنامه با نظر کی‌روش تنظیم شده است. ما باید به لیگ و مربی‌های داخلی احترام بگذاریم . از کی‌روش خواهش می‌کنم که در این چند روز بنشیند، برنامه بدهد و اگر نیاز باشد لیگ را تعطیل کنیم، ولی این‌طور نیست که در مطبوعات این‌طور صحبت از فرق رامین رضاییان و وریا غفوری بکند. من یک سوالی دارم، طارمی از خانه‌شان لژیونر شد؟ کاوه رضایی چطور لژیونر شد؟ آنها به پرسپولیس و استقلال رفتند و لژیونر شدند. محرم نویدکیا چطور لژیونر شد؟ از همین جا لژیونر شد. خواهش این است که آقای کی‌روش آرامش داشته باشد و ساکت که من به او ارادت دارم، به‌عنوان یک مدیر قوی باید با کی‌روش جلسه بگذارد تا همه به تیم ملی کمک کنیم، ولی اینکه بگویند این آن‌طور است و آن این‌طور، زیاد درست نیست .

منصور ابراهیم‌زاده

امروز همه تیم‌ها GPS دارند و این می‌تواند شرایط بازیکنان ملی‌پوش را بعد از هر بازی نشان دهد. ما 2 بازیکن ملی‌پوش داریم که نرم‌های آنها را برای تیم ملی می‌فرستیم. آنها در آمارها شرایط خوبی دارند... اگر یک بازیکن آمادگی بدنی 80 درصد دارد و بگوییم چون او 80 درصد آماده است در حد جام جهانی نیست، باید گفت که آنها یک ماه با تیم ملی بودند و تیم ملی می‌تواند این بازیکنان را کامل کند. وقتی 7 اردیبهشت لیگ برتر ما به پایان می‌رسد و تا آغاز جام جهانی حدود 45 روز فاصله وجود دارد. کی‌‌روش هم حق دارد چون می‌خواهد همه بازیکنان آماده باشند اما این را هم در نظر بگیرد که ما چه شرایطی داریم . .. به جز احسان حاج‌صفی و علیرضا جهانبخش سایر بازیکنان و لژیونرها آمادگی مناسب را داشتند؟ شاید سامان قدوس هم همین شرایط را داشته که بازی نکرده است .

مجید جلالی

2 سال است نوع برگزاری لیگ‌مان ما به گونه‌ای است که تعطیلی‌های متوالی دارد، مثلا ما 3 بازی می‌کنیم و بعد از آن لیگ یک ماه تعطیل می‌شود، شاید هم این نوع برگزاری کاملا مسخره باشد اما کاری که ما و سازمان لیگ انجام دادیم انگار کسی را راضی نکرده است. نه تیم ملی از این برنامه راضی است و نه ما می‌توانیم بازیکنان را آماده نگه داریم. باید در این زمینه تجدید نظر کنیم . قبلاً هم گفته بودم این دعواها پوچ است، این صحبت‌ها حاصل نگاه تحقیرانه نسبت به همه ما و فوتبال ما است. همه ما و خیلی از آدم‌های درون نیز به این نگاه کمک کرده‌ایم. کسانی که به ایران می‌آیند باید بدانند که ما به جز پول چیزهای دیگری هم داریم، چون تنها زمانی که پول می‌خواهند کارفرماها را به رسمیت می‌شناسند .

فیروز کریمی

بحث قهرمانی که در جام جهانی داریم برایمان مهم است. به هر حال اگر لیگ را تعطیل کنیم می‌توانیم قهرمان جام جهانی شویم. بهتر است لیگ را تعطیل و ادامه آن را بعد از قهرمانی در جام جهانی برگزار کنیم و این یک بحث منطقی است . کجای دنیا چنین مسئله‌ای دیده‌اید که لیگی 3 هفته به صورت فشرده دنبال شود و همه باشگاه‌ها هم همکاری کرده‌اند را تعطیل کنیم. مگر می‌شود لیگ را تعطیل و 3 بازی را بعد از جام جهانی برگزار کرد؟ تا آن موقع مشخص نیست که کی به کی است، فصل عوض‌شده، بازیکنان عوض می‌شوند. ما هم نمی‌گوییم که این‌ها بهانه‌گیری است. اگر از گروهمان صعود کردیم که دست بازیکنان، آقای کی‌روش و فدراسیون درد نکند اما صعود نکردنمان هم چندان دور از انتظار نیست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار