در جریان سفر روحانی به باکو

ابتکار با معاون اول رئیس جمهوری آذربایجان دیدار کرد

تهران (پانا) - معصومه ابتکار، معاون امور زنان وخانواده رئیس جمهوری روز (چهارشنبه 8 فروردین ماه) با مهربان علی اوا، معاون اول رئیس جمهوری آذربایجان در باکو دیدار کرد.

کد مطلب: ۸۰۹۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
ابتکار با معاون اول رئیس جمهوری آذربایجان دیدار کرد

به گزارش ایرنا، ابتکار که همراه با حسن روحانی روز چهارشنبه وارد باکو شده است ، در این دیدار، با اشاره به توسعه روابط ایران و آذربایجان در همه حوزه ها گفت: گسترش همکاری های دو جانبه به ارتقای رفاه مردم هر دو کشور کمک می‌کند.

معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران ، همکاری های اقتصادی و اجرای طرح های مشترک در حوزه ترانزیت و حمل و نقل را برای آینده دو کشور سودمند خواند.

ابتکار اظهار امیدواری کرد که روابط ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه خانواده و امور بانوان نیز گسترش یابد.

وی طرح‌های بشر دوستانه اجرا شده از سوی بنیاد خیریه حیدر علی آف و تلاش های مهربان علی آوا در این زمینه را قابل تقدیر خواند.

مهربان علی آوا در دیدار امروز معصومه ابتکار ضمن ابراز خرسندی از سفر رئیس جمهوری کشورمان و هیات همراه وی به جمهوری آذربایجان گفت: «روابط دو کشور بر دوستی و برادری تاریخی تکیه دارد.»
علی آوا اظهار کرد: «دیدار های روسای جمهوری ایران و آذربایجان به تقویت روابط دو کشور کمک می‌کند.»

وی افزود:«جمهوری آذربایجان و ایران در سال های اخیر طرح های مهمی در جهت منافع دو کشور و منطقه اجرا کرده اند.»

معاون اول رئیس جمهوری آذربایجان، با اشاره به روابط دو کشور در حوزه حمل و نقل ، گفت: «توافقنامه مربوط به اجرای طرح ریلی رشت- آستارا که فردا امضا می شود، برای هر دو طرف سود آور خواهد بود.»

روحانی ظهر امروز - چهارشنبه - برای یک سفر دو روزه وارد باکو شد.

رئیس جمهوری کشورمان را در این سفر ،محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ، محمد شریعتمداری وزیر صنعت ،معدن و تجارت ، عباس آخوندی وزیر راه و ترابری ، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری ، محمد نهاوندیان مشاور اقتصادی رئیس جمهوری همراهی می کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار