تولید سالانه 200 میلیون واکسن در شیراز/ توسعه موسسه سرم سازی رازی فارس گامی موثر در راستای رونق تولید

شیراز (پانا) - استاندار فارس خواستار توجه ویژه به تجهیز آزمایشگاهها و خط تولید واکسن موسسه سرم سازی رازی فارس شد و افزود: استان فارس از نظر تامین دام و طیور کشور جایگاه بالایی دارد،به همین دلیل ضروری است که نسبت به امر مهم سرم سازی توجه ویژه ای شود.

کد مطلب: ۸۰۹۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد
تولید سالانه 200 میلیون واکسن در شیراز/ توسعه موسسه سرم سازی رازی فارس گامی موثر در راستای رونق تولید

اسماعیل تبادار در حاشیه بازدید از موسسه سرم سازی رازی شیراز با بیان اینکه این موسسه به لحاظ زیر ساختها از استانداردهای لازم برخوردار است، اظهار داشت: این موسسه با استفاده از بدنه کارشناسی و نیروی کار متخصص می تواند بخشی از نیاز کشور به واکسن دام و طیور را تامین و نیاز کشور به خارج را کاهش دهد .

استاندار فارس با اشاره به اینکه واکسن مورد نیاز کشور سالانه حدود 800 میلیون عدد می باشد افزود: میزان واکسن تولید شده در کشور حدود 400 میلیون عدد است که حدود 200 میلیون از این تعداد در شیراز تولید و مابقی از خارج وارد کشور می شود.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم با استقرار تجهیزات و تامین کادر فنی ظرفیت تولید واکسن دام و طیور در شیراز را افزایش دهیم . تبادار گفت: محصولات تولیدی این موسسه از نظر کیفیت نسبت به مشابه خارجی خود برتر بوده و به لحاظ قیمت تمام شده 50 درصد پائین تر است از این رو ضرورت دارد تا توجه ویژه ای به این مجموعه شده و از همه ظرفیت ها و امکانات برای پیشرفت و توسعه آن بهره گرفته شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار