نگاهی به دیدار ایران – الجزایر؛ شب انتقام ایران پس از 26 سال فرا رسید

تهران (پانا) – الجزایر و ایران در حالی پس از 26 سال و 6 ماه با هم روبرو خواهند شد که این تیم با تغییر کادر فنی روزهای خوبی را سپری می‌کند و می‌تواند آزمونی جدی برای تیم ملی ایران رقم بزند.  

کد مطلب: ۸۰۹۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
نگاهی به دیدار ایران – الجزایر؛ شب انتقام ایران پس از 26 سال فرا رسید

تیم ملی ایران که در اردوی نوروزی خود با استفاده از روزهای فیفادی ماه مارس به اردوی آفریقا و اروپا رفته است امشب از ساعت 20:30 باید به مصاف الجزایر برود؛ تیمی که در جام جهانی 2014 شگفتی‌ساز جام بود اما در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 در گروه مرگ قرار گرفت و نتوانست جواز حضور در جام جهانی روسیه را بدست آورد تا بزرگترین غایب قاره سیاه در این دوره از رقابت‌ها باشد.

الجزایر متحول شده با رابح ماجر

الجزایر که پس از ناکامی بزرگ در رسیدن به جام جهانی 2018 و پیش از پایان این رقابت‌ها کادر فنی خود را تغییر داد این روزها رابح ماجر 59 ساله را روی نیمکت خود می‌بیند. آنها بعد از دیدار آخر در انتخابی جام جهانی که با تساوی مقابل نیجریه به پایان رسید، دو دیدار دوستانه مقابل آفریقای مرکزی و تانزانیا انجام داده‌اند که آفریقای مرکزی را 3 بر صفر شکست دادند و مقابل تانزانیا 4 بر یک به پیروزی رسیدند تا در هر سه بازی با هدایت ماجر بدون باخت زمین را ترک کنند.

در سه مسابقه‌ای که ماجر هدایت الجزایر را بر عهده داشته است، این تیم 8 گل به ثمر رسانده که بیشترین پراکندگی گلزنی بازیکنان این تیم در 15 دقیقه آخر بازی با 3 گل زده بوده است، آماری که نشان می‌دهد این تیم در 15 دقیقه آخر خطرناک کار می‌کند.

بهترین گلزن الجزایری‌ها اسلام سلیمانی مهاجم نیوکاسل است که 27 گل ملی دارد و در 3 بازی آخر مراکش 3 گل از 8 گل تیمش را به ثمر رسانده، اما معروف‌ترین ستاره الجزایر برای هواداران فوتبال بدون شک ریاض محرز هافبک لسترسیتی است که طی فصل‌های اخیر مورد توجه تیم‌های بزرگ لیگ برتر جزیره هم قرار گرفته است.

آنها پس از دیدار با ایران و پیش از آغاز مرحله انتخابی جام ملتهای آفریقا برنامه کاملی برای دیدارهای دوستانه تدارک دیده‌اند و قرار است با تیم‌های ملی ژاپن و پرتغال بازی دوستانه داشته باشند.

ایران - الجزایر پس از 26 سال و 6 ماه

تیم‌های ملی ایران و الجزایر در تاریخ فوتبال خود دو بار با هم در جام آسیا - آفریقا که بین قهرمانان دو قاره برگزار می‌شد به مصاف هم رفته‌اند که سهم هر کدام از تیم‌ها یک برد بوده اما الجزایر توانسته بود جام قهرمانی دو قاره را با قانون گل زده در خانه حریف بدست آورد.

دیدار دو تیم در مهرماه 1370 برگزار شد، در بازی اول ایران با دبل صمد مرفاوی 2 بر یک الجزایر را در تهران شکست داد اما در دیدار برگشت و در شهر الجزیره با یک گل مغلوب حریف شد تا با قانون گل زده قهرمانی در جام بین قاره‌ای را از دست بدهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار