زوار: امیدوار به کسب هر سه سهمیه المپیک جوانان برای تکواندو هستیم

تهران (پانا)- سرمربی تیم ملی تکواندو جوانان ایران آخرین شرایط این تیم برای کسب سهمیه المپیک جوانان را تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۰۸۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد
زوار: امیدوار به کسب هر سه سهمیه المپیک جوانان برای تکواندو هستیم

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، سومین دوره بازی‌های المپیک جوانان مهرماه سال 1397 در " بوینس آیرس" آرژانتین برگزار می‌شود که مسابقات کسب سهمیه برای حضور در این رقابت‌ها در 5 وزن و دو گروه دختران و پسران 17 و 18 فروردین‌ماه به میزبانی "الحمامات" تونس پیگیری خواهد شد تا نفرات برتر مشخص و معرفی شوند.

نمایندگان کشورمان با ترکیب حامد اصغری، علی اشکوریان و محمد خانی و هدایت محمدرضا زوار در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنند. زوار در رابطه با اردوی تمرینی این تیم گفت: اردوی نسبتا فشرده و کوتاه مدتی را پشت سر گذاشتیم و برای نخستین بار است که فرصتمان تا این حد کوتاه بود اما ما تمام تلاشمان را به کار گرفتیم تا در همین زمان تمامی برنامه‌هایی که طراحی شده بود را اجرا نماییم؛ امیدوارم مشکل خاصی پیش نیاید و با عنایت خداوند تکواندوکاران بتوانند عملکرد خوبی از خود نشان دهند.

وی افزود: نمی‌توان میزانی برای پیشرفت بچه‌ها مشخص کرد اما با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته از نظر جسمانی رشد خوبی داشتند. از نظر فنی نیز با توجه به مدت زمانی که در اختیار داشتیم سعی کردیم بیشتر بر روی تکنیک‌ها و تاکتیک‌هایی که بچه‌ها بر روی آن مسلط بودند کار کنیم چراکه زمان برای ایجاد تغییر نداشتیم.

زوار با اشاره به مسابقات کسب سهمیه المپیک تصریح کرد: رقابت‌های المپیک جوانان مهرماه در آرژانتین برگزار می‌شود و برهمین اساس مسابقات کسب سهمیه این رویداد در 5 وزن (48-، 55-، 63-، 73- و 73+ کیلوگرم) پیگیری خواهد شد که هر کشور می‌تواند سه ورزشکار به این رویداد اعزام کند.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی‌ها صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که امکان موفقیتمان در سه وزن پایانی بالاتر است و به همین دلیل در این سه وزن بازیکن انتخاب کردیم. تکواندوکاران در دو وزن به صورت مشترک در هر دو رویدادشرکت خواهند کرد و با توجه به فاصله زمانی کم قطعا سخت خواهد بود اما ما این موضوع را در دوره قبل نیز تجربه کردیم و نتیجه قابل قبولی نیز بدست آمد.

سرمربی تیم نوجوانان اعزامی به کسب سهمیه اینطور ادامه داد: خدا را شکر بچه‌ها از نظر روحی و روانی نیز در جایگاه خوبی قرار داشته و آمادگی کسب سهمیه و خوشرنگ‌ترین مدال را دارند.

وی انیطور ادامه داد: مسابقات کسب سهمیه به مراتب از رقابت‌های جهانی سخت‌تر است چراکه دو وزن با یکدیگر ادغام شده‌اند و این فشار مضاعفی را به تکواندوکار وارد می‌کند اما نمایندگان کشورمان اگر به توانایی خود ایمان داشته باشند می‌توانند بهترین نتیجه را کسب نمایند.

زوار در پایان گفت: آرزوی سال خوب و بهترین‌ها را برای هموطنانم دارم و امیدوارم این سال برای همه به ویژه تکواندوکاران نوجوان کشورمان همراه با موفقیت باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار