در گفت‌و‌‌گو با پانا

ابتکار: امیدواریم دولت بتواند نظر همه مراجع برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها را جلب کند

تهران (پانا) - معاون زنان و امور خانواده رئیس‌جمهوری ابراز امیدواری کرد که دولت با شیوه‌نامه جدید خود بتواند نظر همه مراجع برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها را جلب کند.

کد مطلب: ۸۰۸۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد
ابتکار: امیدواریم دولت بتواند نظر همه مراجع برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها را جلب کند

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با پانا در مورد اینکه موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها اکنون به کجا رسیده است؟ گفت: «در گذشته نیز اعلام کردیم که هیات دولت شیوه‌نامه‌ای برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها تصویب کرده است که این شیوه‌نامه با مسئولیت وزارت ورزش و جوانان در حال اجرایی شدن است.»

وی افزود: «البته در این زمینه هماهنگی‌هایی با مراکز مختلف اجرایی و فرهنگی داریم تا این کار در چارچوب ضوابط و شرع مقدس اسلام انجام شود و همه شئون برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها رعایت شود.»

معاون زنان و امور خانواده رئیس‌جمهوری درباره اینکه آیا با این شیوه‌نامه حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، دولت می‌تواند نظر همه مراجع تقلید را جلب کند ادامه داد: «امیدواریم که همین طور باشد و نظر مراجع در این زمینه تامین شود.»

وی در مورد اینکه آیا در سال 1397 شاهد حضور زنان در ورزشگاه‌ها خواهیم بود یا خیر گفت: «این کار به یکباره انجام نمی‌شود و به تدریج و با فراهم شدن همه مقدمات و انجام برنامه‌ریزی‌های مناسب انجام می‌شود. البته در سال 1396 نیز شاهد حضور بانوان در مسابقات بسکتبال بودیم و در شهرستان‌ها نیز در بسیاری از مسابقات و برنامه‌هایی که وجود داشته است بانوان نیز حضور داشتند و مشکل خاصی هم پیش نیامده است.»

ابتکار ادامه داد: «زیرساخت‌هایی برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها باید فراهم شود و بخشی از این زیرساخت‌ها نیازهایی است که داخل هر استادیوم برای حضور بانوان وجود دارد. به یاری خدواند این زیرساخت‌ها نیز تکمیل می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار