امام جمعه قاین:

مردم در ایام عید از اسراف و تجمل گرایی پرهیز کنند

قاین (پانا) ـ امام جمعه شهرستان قاین گفت:درطول سال و به خصوص دراین ایام نوروز از اسراف وتجمل گرایی دوری کنید و آنهایی که نیاز مالی ندارند طوری زندگی نکنند که حسرت انسان های نیازمند را به دنبال زندگی خود بیاندازند.

کد مطلب: ۸۰۷۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
مردم در ایام عید از اسراف و تجمل گرایی پرهیز کنند

حجت الاسلام علی رحمانی امام جمعه قاین در خطبه های این هفته نماز جمعه با رعایت مردم به تقوای الهی با اشاره به خطبه های قبلی و مطالبی که در خصوص مسئله فدک بیان شد گفت: مسئله فدک آن قدر برای حضرت زهرا(س) اهمیت داشت که در مسجد ودر جمع مهاجرین وانصار خطبه غرّایی را ایراد وموجب ناراحتی خود و خانواده اش را فراهم کندگفت:مسئله فدک به عنوان یک مسئله ولایی مطرح بود نه به عنوان یک مسئله مادی و تهیه نان و خورشت برای فرزندان و در کل عمده مسئله فدک مسئله ولایت است.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) خوب متوجه شده بودند که چه جریانی در حال اتفاق افتادن است و چه انحرافی در حکومت و خلافت اسلامی رخ می دهد .

امام جمعه قاین ادامه داد: حضرت زهرا(س) موقعیت را به خوبی درک کرده بودند و در حالی که بسیاری از افراد، این اختلاف را مسئله کوچکی میدانستند اما ایشان از عمق وجود مسئله را درک کرده بودند که این انحراف میلیمتری از صراط مستقیم خلافت در دراز مدت به چه شکاف عمیقی منجر خواهد شد .

وی درادامه به مسئله غدیر و مسائلی که دراین واقعه اتفاق افتاد و این که حارث مسئله امامت امام علی(ع) را زیر سوال می برد اشاره کرد و گفت: این شخص در واقعه غدیر دستانش را به آسمان بلند می کند و از خداوند می خواهد اگر علی (ع)با این سن وسال میخواهد خلیفه باشد سنگی بفرست و مغزم را متلاشی کن که دراین هنگام مغز سر حارث نشانه گرفته شد و به حیانش خاتمه داده شد و حضرت زهرا(س) نگاه پرمعنایی به امام علی افکند وعرضه داشت ای ابوالحسن آیا گمان می کنی که در مخالفت با غدیر این مرد تنهاست؟ سوگند به خدا این شخص پیشگام قومی است که هنوز نقاب از چهره هایشان فرو نیفتاده است و آنگاه که فرصت به دست آوردند مخالفت خودرا آشکار خواهند ساخت.

امام جمعه قاین در ادامه با بیان این که وقتی حضرت علی(ع) وفاطمه زهرا (س) در مورد مسئله غدیر سوال می کردند عده ای آن را مسئله ای که دیگر اهمیت نداردمی دانستند، در حالی که آنها نمی دانستند در 1400 سال آینده چه اتفاقاتی در این جامعه و دنیای اسلام اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت:اگر آمریکا را می بینیم که در افغانستان دیوانه وار جنایت می کند و مردم یمن را نسل کشی می کند واگر می بینیم که آن مردکی که خودرا از خدام حرمین شریفین می دانددر انگلستان دست دوستی می فشانداین ها نشان از این است که خشت این ها درآن زمان زده شده است و حضرت زهرا (س)آن را خوب درک کرده بودند وآن را اظهار هم می کردند و اظهار به موقع داشتند .

امام جمعه قاین در ادامه گفت: شاهد هستیم که این همه جمعیت اسلامی و مخازن در دست این افراد است وامروز به قول خطیب جمعه سنی متاسفانه کار به جایی رسیده است که مسلمان دشمنی بدتر از مسلمان را نمی شناسد

وی گفت: امروز برای مکه و مدینه اسرائیل وآمریکا و انگلستان دشمن نیستند بلکه امروز دشمن مکه ومدینه مردم ایران وشیعیان هستند واین کار دشمن است ودر همان روز رقم خورده است .

حجت الاسلام رحمانی در ادامه خطبه ها به موضوع چهارشنبه سوری اشاره کرد و گفت: این مسئله یک خرافه ای بیش نیست و انسان تعجب می کند که بسیاری از کارهای علمی وجمله های حکیمانه و نصیحت های خردمندانه در دنیا وجود دارد وعده ای آنها را نمی پذیرند ومتاسفانه آن را خرافه می پندارند و لکن خرافه به این بزرگی که چون ضرر هیچ سودی را در پی ندارد این همه به آن دامن می زنند.

وی افزود:وقتی که صحبت درس و بحث وجهاد وتلاش و تولید علم وبسیاری از صحبت های دیگر در باره مشاغل خانم ها عرض می شود می گویند خرافه است و نمی پذیرند و این چنین حرکتی که استکبار جهانی قطعا پشت سرآن است را می پذیرند.

حجت الاسلام رحمانی ادامه داد:حداقل این را بدانید که از نظر اسلام تا وقتی که ضرر وخسارتی نداشته باشد یک خرافه و یک یاوه است و لکن خسارتی بر آن بار شود از باب این که کلٌ مضرحرام ، یک حرکت شوم است واز نظر اسلام هیچ تاییدی بر این حرکت زشت چهارشنبه سوری نیست.

امام جمعه قاین درادامه به فرارسیدن سال جدید اشاره کرد وگفت: در روایات متعدد به مسئله نوروز اشاره شده است و دلیلش هم سنتهای پسندیده است که در آن اجرا می شود وروایات هم آن را تایید کرده اند .

وی گفت: سعی کنید درطول سال و به خصوص دراین ایام از اسراف وتجمل گرایی دوری کنید و آنهایی که نیاز مالی ندارند طوری زندگی نکنند که حسرت انسان های نیازمند را به دنبال زندگی خود بیاندازند و طوری حرکت نکنید و غذا نخوریم که آه بچه های فقیر و نیازمند ویتیم به دنبال ما باشد که این بسیار خطر ناک است.

حجت السلام رحمانی ادامه داد: فخر فروشی نکنید و صله رحم را به جا بیاوریدچراکه فراوان روایت داریم که صله رحم را به جا بیاورید و با فامیل در صلح باشید .

وی افزود:قطع صله رحم به معنای دوربودن دلها از یکدیگر است و صله رحم 20 سال به عمر می افزاید و قطع ان 20 سال از عمر انسان کم می کند.

خطیب جمعه قاین در بخش پایانی سخنان خود به مسئله خانه سالمندان اشاره کرد وگفت: این پدیده با روح اسلام سازگاری ندارد وبرخی فرزندان والدین خود را تحویل خانه های سالمندان می دهند و اگرچه جای تقدیر و تشکر از دست اندرکاران راه اندازی این آسایشگاه وجود دارد اما بسیاری از مادران و پدران از این حرکت فرزندان خود فقط قطرات اشک می ریزند و به نظر من این پدیده یک پدیده حرامی است که در جامعه اسلامی جا باز کرده است ،اما توصیه ما این است که از این افرادی که مورد بی مهری قرار گرفته اند فراموش نکنید و سرکشی هم داشته باشید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار