رئیس امور سلامت اداری سازمان امور اداری و استخدامی: آموزش و پرورش بزرگترین و سالم ترین مجموعه دولتی است

بندرعباس (پانا) - رئیس امور سلامت اداری، صیانت از حقوق مردم و دبیر هیات عالی نظارت سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: تقویت واحد‌های بازرسی و تمرکز بر اجرای دقیق قانون در دستور کار هیات عالی نظارت کشور است.

کد مطلب: ۸۰۷۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس امور سلامت اداری سازمان امور اداری و استخدامی: آموزش و پرورش بزرگترین و سالم ترین مجموعه دولتی است

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، فردین خرازی در گردهمایی سالانه هیات‌های بدوی و تجدید نظر رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان وزارت آموزش و ‌پرورش در بندرعباس افزود: واحد‌های بازرسی و مدیریت عملکرد دستگاه‌های اجرایی با هدف ارتقای بین المللی ایران در رتبه سلامت اداری و رضایتمندی افکار عمومی تجهیز و تقویت می‌شود.

وی با اشاره به برنامه های اجرایی سال 97 ، تصریح کرد: برنامه ریزی شده است در سال آینده با توسعه دولت الکترونیک و برخورد با تخلفات جایگاه بین المللی ایران در زمینه سلامت اداری ارتقا یابد.

رئیس امور سلامت اداری، صیانت از حقوق مردم و دبیر هیات عالی نظارت سازمان امور اداری و استخدامی کشور همچنین گفت: هیاتهای رسیدگی به تخلفات اداری باید با رعایت قانون و درنظر گرفتن مصالح سازمانی خود و همچنین افراد شاغل در این مجموعه ها، آرای صحیح را صادر کنند.

خرازی افزود: برای رسیدن به رتبه بندی جهانی مطلوبی لازم است تا قوانین و مقررات را یکپارچه کنیم و بسترمناسب فرهنگی را برای صیانت از حقوق مردم در کشور ایجاد کنیم .

وی ادامه داد: دولت الکترونیک و عدم تماس مستقیم با ادارات تا حد زیادی سلامت اداری را بالا می برد و اگر بتوانیم گلوگاه های فساد را شناسایی و قبل از اتفاق پیشگیری کنیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد که لازمه آن افزایش فرایند بازرسی است.

این مسوول آموزش و پرورش را بزرگترین مجموعه دولتی در کشور است و سالم ترین مجموعه دولتی عنوان کرد و گفت: همه ظرفیت ها باید در مسیر ارتقاء سلامتی اداری باشد و آموزش و پرورش در این عرصه کارنامه خوبی دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز در این همایش با تاکید بر اینکه برزگترین سرمایه هر جامعه در ابعاد مختلف به کیفیت نهاد آموزش و پرورش و اولویت دادن به قانونگرایی و اخلاق مداری درآن برمی گردد، اظهار کرد: یکی از مولفه های مهم در توسعه دانش و مهارت نیروی انسانی است.

دانش هاشمی پور افزود: سواد اجتماعی، اخلاق مداری، پیروی از قانون ارزشها و هنجارها آمیزه اساسی و مهم تعلیم و تربیت است که آموزش و پرورش رسالت ترویج و گسترش آن را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: توفیق آموزش و پرورش در این زمینه تحولی عظیم محسوب می شود که می تواند بسیاری از هزینه های بی اخلاقی، قانون گریزی و ناهنجاریهای رفتاری را در جامعه به طرف چرخه بالندگی و خلاقیت سوق دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان اضافه کرد: تحقق این امر مهم برای جامعه چنان زیبایی دارد که بسیاری از علمای اخلاق و دین مباحث زیادی را در این خصوص تحریر نموده اند.

هاشمی پور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از آنجاییکه فضای اخلاقی و ارزشی آموزش و پرورش مهمترین سرمایه معنوی کشور محسوب می شود پاسداری از آن و ترویج زیباییها، اخلاق و قانونمداری از اولویت های غیرقابل انکار جامعه است.

وی همچنین گفت: در این راستا همگی باید همت کنیم چرا که با مدیریت هوشمندانه و شیوه ی مناسب رصد فرایندی وظایف و عملکردها می توان به میزان زیادی جلوی تخلفات را گرفت و این نهاد مهم جامعه را همچنان با اخلاق پویا و قانونمند نگه داریم و آن را الگو و مرجع اخلاق و سلامت اداری سایر سازمانها و نهادهای کشور قرار دهیم.

گردهمایی سالانه هیات های بدوی و تجدید نظر رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان وزارت آموزش و ‌پرورش به میزبانی آموزش و پرورش هرمزگان و با حضور دکتر خرازی رئیس امور سلامت اداری، صیانت از حقوق مردم و دبیر هیات عالی نظارت سازمان امور اداری و استخدامی کشور، دکتر نجفی معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش، حصنی مدیرکل هیات‌های رسیدگی به تخلفات آموزش و پرورش، هاشمی پور مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسوولان به مدت دور روز در بندرعباس برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار