دیدار با خانواده شهید حسین فهمیده در روز بزرگداشت شهدا

کرج (پانا) - مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان البرز و دانش آموز دختر شورای مرکزی به دیدار با خانواده شهیدان فهمیده رفتند.

کد مطلب: ۸۰۷۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
دیدار با خانواده شهید حسین فهمیده در روز بزرگداشت شهدا

به گزارش خبرنگار پانا از البرز، همزمان با روز بزرگداشت شهدا به همراه دانش آموز دختر شورای مرکزی اتحادیه جهت اهدای تندیس شهید در اجرای طرح مادران آسمانی به دیدار با خانواده شهید دانش آموز حسین فهمیده رفتند.

سلیمی در این دیدار با پدر و مادر شهیدان فهمیده هم صحبت شد و مختصری از فعالیت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و حضور دانش آموزان نخبه، انقلابی و متدین که در این تشکل انقلابی در حال فعالیت هستند به گفتگو پرداخت و گفت: همانطور که امام (ره) فرمودند رهبر ما آن طفل 13 سال است قطعاً الگوی تمام دانش آموزان باید حسین فهمیده ها باشد او نوجوان بود و میتوانست در آن زمان بازی کند، درس بخواند و به حرفه یا شغلی مشغول شود ولی دید و بصیرت باز این شهید و درک کردن شرایط فعلی زمان خودش که مملکت و کشور من الان به حضور در جبهه ها نیاز دارد از همه لذت های خود گذشت و رفت و کار اعظمی انجام داد، که امام(ره) بزرگوار هم آن جمله تاریخی رو در وصف شهید گفتند.

وی در ادامه از پدر و مادر شهید خواست برای تمام دانش آموزان و فرزندانتان در سنگرهای مدارس دعا کنید که انشاالله ادامه دهنده راه شهدا و فهمیده ها باشند.

در پایان دانش آموز شورای مرکزی و مسئول اتحادیه استان تندیس طرح مادران آسمانی که تصویر شهید حسین فهمیده بر روی یک سنگ نقش بسته بود را به مادر بزرگوار شهید تقدیم کردند.

مختصری از زندگی شهید: شهید محمد حسین فهمیده درسال 1359 در نخستین روزهای آغاز جنگ تحمیلی همراه نیروی مقاومت بسیج مردمی به جبهه خرمشهر اعزام شد. از آنجا که در روزهای نخستین شرکت او در خط مقدم جلوگیری می‌شد، با تلاش‌ وافر به خط مقدم جبهه در مقابل نیروهای بعثی در خط مقدم اجازه گرفت.

محمد حسین در ابتدای رزم خود مجروح و به بیمارستان ماهشهر اعزام شد. چند روزی پس از بهبودی با ترخیص از بیمارستان و بازگشت به جبهه بار دیگر با مخالفت فرماندهان با حضورش در خط مقدم روبرو شد، امّا شهید فهمیده بار دیگر با اصرار به خط مقدم رفت و در برابر حمله‌های دشمن بعثی برای دومین بار زخمی شد.

شهید فهمیده سر انجام در روز 8 آبان ماه 1359 در منطقه کوت شیخ درآن سوی رود اروند در نزدیکی ایستگاه راه آهن خرمشهر با صلابت تمام و ایستادگی مقابل دشمن تا دندان مسلح بعثی ، شربت شیرین شهادت را نوشید.

محمد حسین فهمیده، فرزند محمد تقی در سال 1346 در خانواده‌ای مذهبی در محله پامنار شهر قم چشم به جهان گشود.

وی دوران کودکی را همراه سایر فرزندان خانواده و درکنار برادرش داود که وی نیز سه سال بعد از شهادت محمد حسین، به شهادت رسید با صفا و صمیمیت و در زیر سایه محبت و توجه پدر و مادری مهربان، سپری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار